Gå til innhold
Fiskersiden

Karpesesongen 2013


nordkarpe
 Share

Recommended Posts

Har sett på engelske karpefilmer at de fisker karpe i delvis frosne vann om vinteren. Noen som har testa (og hatt suksess med karpefiske på isen?

Hvis målet ditt i år er få din første karpe er vel isfiske etter den en kjempefin måte å gå lei og bli motløs før du får noe...

Ser du bor i Arendal og vil tippe at det begynner å bli gode muligheter der utover april (hvis ikke kong Fimbul holder fortet for lenge da...). Sjøl har jeg mine første sørlandskarper hvert år i slutten av april/starten av mai, men så pleier jeg ikke å ha som mål å få tidligst mulig, heller bare komme meg ut når det rykker litt for mye i karpearmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet ditt i år er få din første karpe er vel isfiske etter den en kjempefin måte å gå lei og bli motløs før du får noe...

Ser du bor i Arendal og vil tippe at det begynner å bli gode muligheter der utover april (hvis ikke kong Fimbul holder fortet for lenge da...). Sjøl har jeg mine første sørlandskarper hvert år i slutten av april/starten av mai, men så pleier jeg ikke å ha som mål å få tidligst mulig, heller bare komme meg ut når det rykker litt for mye i karpearmen.

Gi meg beskjed hvis du skal denne veien og har lyst til å gi en Newbie noen tips da... Jeg vet om et par plasser rett utafor stuedøra, men har ikke prøvd meg enna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg beskjed hvis du skal denne veien og har lyst til å gi en Newbie noen tips da... Jeg vet om et par plasser rett utafor stuedøra, men har ikke prøvd meg enna...

Har alltid hatt lyst til å besøke vanna i Arendal, men aldri fått tida/satt av tid til å prioritere dem. Så kan jo være at dette blir året da jeg endelig tar turen! I så fall hører jeg fra meg på forhånd selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

I år blir det nok en del karpeturer ja. Grisen kom ikke på land i fjor..så han (eller kanskje er det en hun) må jo prøves. Regner med at jeg ikke blir alene på Damtjern. Hadde vært moro å sett hvor stor den er blitt. Burde vel være 12+ nå kanskje. Ellers så blir det litt leting i et par gamle småvann..dvs vann som ikke er fisket på en stund og som kan ha spennende fisk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har allerede tatt karpe i Arendal, men jeg finner ikke de helt store.

Det ene vannet jeg har funnet har fisk på rundt kiloen, og det andre har jeg fått på 1.7 kilo.

Hvis noen kjenner noen fine vann så tar jeg gjerne imot tips på vann med større karpe.

Og gjerne på PM da det finnes flere som spiser, eller bare hater karper her nede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.