Gå til innhold
Fiskersiden

Røye på 8,5kg fra skogseidvatnet NB! Feilkroket


boblerør
 Share

Recommended Posts

Jeg skal inn i morgen, såååååååååååå.... Trodde norgesrekorden var på 8,7 helt til jeg kom hjem å sjekket :)

Mistet forresten et beist også. Etter noen minutter hadde den flyttet seg 20meter vekk fra der den tok, uten at jeg kunne stoppe den. Til slutt røk multien (0,23mm) tror den kom borti en stein eller noe, for der den røk var den fliset opp når jeg sveivde opp.... den var STOR.. Men siden den tok på en annen stang, og kjentes ut som den var rett kroket er det vanskelig å sammnligne med de to andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være feilkroka når de føles enorme ut eller så kan det også være en stor ørret evt.

Så på noen der i fjor som mista en enorm fisk han stod og bokstaveligtalt pumpa på i 20min før sena gikk..

Tror det er mye rart uti der man ikke har fått sett enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de som er feilkroka fra hodet og bakover ikke vandrer så langt sidelengs, men er tunge å løfte opp fra bunnen og får noen krafige run nedover mot bunnen igjen. De som sitter rett kroket vandrer ofte mye rundt. Det var ikke så veldig hurtige run på den fisken, men han bare gikk sakte men sikkert langs bunnen. klarte sikkert ikke løfte den mere en 3-4 meter fra bunnen, og da hadde jeg tommelen på spolen for å få mere brems.

Men dette er nåbare min erfaring, kan godt hende andre opplever ting anderledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første på over 10 kommer når jeg slipper å filme røyegrisene til Johnny og heller kan konsentrere på fiske.

Før vi reiste ut på vannet igår, så hadde jeg pers på 5,6kg.. og Johnny hadde på 5,4...sniken perset først på 6,7 og så på 8,5. Litt surt men utrolig gøy med så mange griser på en dag.

Alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noengang vært dykkere nede og filmet?

Det har vært dykker nede og fotografert ja, og det var vel noen som fisket som ikke likte det :rolleyes2:

rsv080cd091.jpg

Denne er jo ganske feit da.

rsv080cd101.jpg

Denne kom svømmende mot meg og "utfordret" meg ved å slå med halen i mudderet.

rsv080cd094.jpg

Ikke alle er like feite.

Kan forresten nevne at det var umulig å komme innpå fiskene og få fotografert så lenge det var lyst, så alle bildene er tatt på natta.

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall fra Skogseidvatnet: 1kg, 1,5kg, 2kg, 3kg, 3kg, 3,5kg, 3,7kg, 3,7kg, 4,3kg, 5kg, 6kg

7fisk over 2kg mellom kl 10-12

2fisk over 2kg mellom kl 12-14

0fisk etter kl 14,da snudde vinden til nordavind

Alle fiskene bortsett fra den på 6kg er vekten noe usikker da vekten min begynte å tulle seg. Den begynte å vise inntil 1kg for lite merket jeg etter en stund :(

En kanne med ca 3L besin ble veid flere ganger, den varierte fra 2.08 til 3.18kg. Den på 6kg ble veid flere ganger etter den begynte å tulle seg, minste veining var på 4,7kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall fra Skogseidvatnet: 1kg, 1,5kg, 2kg, 3kg, 3kg, 3,5kg, 3,7kg, 3,7kg, 4,3kg, 5kg, 6kg

7fisk over 2kg mellom kl 10-12

2fisk over 2kg mellom kl 12-14

0fisk etter kl 14,da snudde vinden til nordavind

Alle fiskene bortsett fra den på 6kg er vekten noe usikker da vekten min begynte å tulle seg. Den begynte å vise inntil 1kg for lite merket jeg etter en stund :(

En kanne med ca 3L besin ble veid flere ganger, den varierte fra 2.08 til 3.18kg. Den på 6kg ble veid flere ganger etter den begynte å tulle seg, minste veining var på 4,7kg

Hvilken vekt gjelder dette? Nå har du sikkert fikset problemet, men dette låter identisk med det problemet Electro Samson vektene får når batteriet begynner å bli dårlig. Jeg har alltid med meg et reservebatteri (uåpnet) til disse vektene; forferdelig irriterende å få opp feil vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.skogseidvatnet.no/

Her er det littinfo om utleie.. Men er ikke mangen som leier ut om vinteren. Jeg har egen båt, men den er frosset inne nå :(

Det var en Lawson vekt. den viser fullt på batteri, men skal prøve å bytte batteri å se om det funker. Vist det hjelper skal jeg alltid ha med reservebatteri heretter..

Endret av boblerør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.