Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til rapala wobblere?


SiggoFisker
 Share

Recommended Posts

Hei har sett skittfiske.no har sånt januarsalg, og har tenkt til å skaffe meg noe billige gode wobblere derfra.

Og er på utkikk etter rapalawobblere for har hørt de skal være gode etter gjedda, men har liten erfaring med dem og lurer på om noen har tips eller noe å anbefale av rapalawobblerne til meg? :)

Trenger også en ny snelle, så hvis noen har noe å anbefale der så hadde jeg blitt :)

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/LAGERSALG/Wobblere.aspx

Svar mottas med stor takk!! :D

SiggoFisker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Hvor skal du fiske? Klart eller grumsete vann? Skal du kaste fra land eller dorger du?

Det beste er muligens å bare prøve deg fram med forskjellige farger og mønstre, noen i naturlige farger og noen litt mer fargerike (Som Firetiger). Størrelsen kommer også an på hvilken størrelse gjedde du er ute etter.

Endret av Schizofrenia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de wobblerne som på billigsalg der er jo relativt små alle sammen, kanskje for små for storgjedda i mange tilfeller. men mange storgjedder blirjo tatt på smått også. rapala countdown og x-rap kaster bra. det var x-rap i 14cm der så jeg. det kan jo være bra saker. eller så kan jo x-rap subwalk gi morosomme hugg nære overflata. banjon på forumet her tok vel ei tikilos på en slik om jeg husker riktig.

til dorging ville jeg anbefalt å leite utafor billigsalget og finni et par westins jette. de er knallgode til gjedda og er ganske så billig på skittfiske. 99kr tror jeg.

av farger så er det mange meninger om hva som er best. men har du noen i naturlige duse farger(gjedde, skitmort, sølv o.l.) og noen i sjokkfarger(Firetiger o.l.) så er du sikra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller så kan jo x-rap subwalk gi morosomme hugg nære overflata. banjon på forumet her tok vel ei tikilos på en slik om jeg husker riktig.

Nå høres jeg utrolig arrogant ut, men gjedda veide 11400 g. :P Ække meninga å høres arrogant ut altså, var derfor jeg skrev det. Sub-Walk serien er veldig artig, den finnes i to størrelser - hvor den største er ca 80 g. (hvis jeg husker riktig).

Ellers så er det flere kunder der jeg jobber som har fortalt at Clackin' Rap serien har gitt utrolig gode fangster (da snakker vi større ørret, ikke gjedde) i forhold til annet de har testet. Skjønt, dette er en modell som nok får best nytte ved f.eks. dorging. Sure-Set kroken kan være upraktisk hvis man er litt uforsiktig med kasteteknikken; den henger seg nokså lett opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre forsåvidt skriver, påvirkes utstyrsvalget av hvor, når og hvordan du fisker. Samtidig kommer det litt ann på resten av utstyret ditt, det er liten vits i å shoppe 200+ grams gummidyr hvis du har en lettspinnstang. :)

Jeg dorger feks endel med Magnumserien, og har et greit antall med 5+ gjedder på de, og de går også ann å kaste med vanlig gjeddeutstyr. De mindre seriene som ligger i linken din er neppe det idelle for store gjedder, men fisker du i mindre vann med mye sniper (smågjedde) er saken en annen. Det er mye morro å hente på fiske i mindre gjeddevann med lett utstyr, ikke minst med overflatefiske kan dette være skikkelig gøy. Fisker du fra land, eller kaster fra båt, er det greit med noen som kaster godt og da er X-Rap fin i de litt mindre vannene i hvertfall. Skal du jakte storgjedda i Øyern, Mjøsa, Steinsfjorden etc hadde jeg lagt pengene mine på andre greier enn de i linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre forsåvidt skriver, påvirkes utstyrsvalget av hvor, når og hvordan du fisker. Samtidig kommer det litt ann på resten av utstyret ditt, det er liten vits i å shoppe 200+ grams gummidyr hvis du har en lettspinnstang. :)

Jeg dorger feks endel med Magnumserien, og har et greit antall med 5+ gjedder på de, og de går også ann å kaste med vanlig gjeddeutstyr. De mindre seriene som ligger i linken din er neppe det idelle for store gjedder, men fisker du i mindre vann med mye sniper (smågjedde) er saken en annen. Det er mye morro å hente på fiske i mindre gjeddevann med lett utstyr, ikke minst med overflatefiske kan dette være skikkelig gøy. Fisker du fra land, eller kaster fra båt, er det greit med noen som kaster godt og da er X-Rap fin i de litt mindre vannene i hvertfall. Skal du jakte storgjedda i Øyern, Mjøsa, Steinsfjorden etc hadde jeg lagt pengene mine på andre greier enn de i linken.

¨'

hmm, ja.. Det vet jeg jo :) Har masse store saker hjemme som jeg tar mye fin gjedde på, men er bare interessert i å se om rapala er noe å satse på selv om det er litt i minste laget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.