Gå til innhold
Fiskersiden

Stang


Ulketryne
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen, Jeg har en: Okuma cortez cz-10cs 5 bearings hjemme har ingen stang enda har noen hundre meter på den med fireline. Noen som vett om gode og ikke altfor dyre stenger til lett havfiske altså firehundre gram og ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawson Inshore Heavy Bait 7,6`/15-40lbs for 499 på skittfiske er en god stang for en veldig billig penge. god lengde og myk tupp med stiv rygg.

Det presiseres i første innlegg at stangen skal være for lett havfiske...

Lawson Heavy Bait slår meg ikke noe som passer direkte inn i den beskrivelsen? :)

halvorhja

ja utsende var litt kjedeligt, men jeg har lyst på shimano\okuma\penn\abu garica kjente merker

Edge Dynamic er et kjent merke - og stangen 12-20 er utrolig bra. Står aller høyest på min liste over stenger for lettere havfiske... her mangler jeg en god stang - denne ville endret på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det presiseres i første innlegg at stangen skal være for lett havfiske...

Lawson Heavy Bait slår meg ikke noe som passer direkte inn i den beskrivelsen? :)

Edge Dynamic er et kjent merke - og stangen 12-20 er utrolig bra. Står aller høyest på min liste over stenger for lettere havfiske... her mangler jeg en god stang - denne ville endret på det :)

jeg kan si meg enig i att stanga ikke går under lett fiske. men er usikker på når han sier under 400 om han mener vekt på søkke eller vekt på fisken :turned: det står heavy bait men det er i tillegg en inshore stang. Personlig bruker jeg en 6-8 lbs stang får "lett havfiske" men da blir cortez snellen for stor for min smak. jeg bruker en 3000 snelle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også et bra alternativ... Ellers får jo Okuma solterra skryt her og der har jeg sett. Litt i korteste laget for min smak men...

Daiwa stangen har jeg aldri sett eller tatt i, men den får mye skryt - her finnes også en lettere versjon om jeg ikke husker feil (12-20#?)

Jeg er en av de som skryter av Okuma Solterra Boat 20-30#. Kjempestang!

Men igjen - er dette "Lett Havfiske"? Har fisket kveite med Solterra'en og den er min foretrukne stang på dypet etter stor lange / brosme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiwa stangen har jeg aldri sett eller tatt i, men den får mye skryt - her finnes også en lettere versjon om jeg ikke husker feil (12-20#?)

Jeg er en av de som skryter av Okuma Solterra Boat 20-30#. Kjempestang!

Men igjen - er dette "Lett Havfiske"? Har fisket kveite med Solterra'en og den er min foretrukne stang på dypet etter stor lange / brosme...

Daiwan finns i 6-12, 12-20, 20-30 og 30-50 så vidt jeg vet... Har ikke mere erfaring med stanga enn at jeg har fiklet med den i ei sjappe men den får utelukkende skryt... temmelig "billig" og kjedelig utseende med untak av det triangulære front grippet men sku ikke hunden på hårene heter det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiwan finns i 6-12, 12-20, 20-30 og 30-50 så vidt jeg vet... Har ikke mere erfaring med stanga enn at jeg har fiklet med den i ei sjappe men den får utelukkende skryt... temmelig "billig" og kjedelig utseende med untak av det triangulære front grippet men sku ikke hunden på hårene heter det seg :)

There you go..!

Må jo være bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.