Gå til innhold
Fiskersiden

hvor fisker man ferdatorsk fra båt utenfor skudenes, tips ønskes


waroo
 Share

Recommended Posts

takker for tips om gode plasser for ferdatorsk i området utenfor skudenes. Sitter vel langt inne for de fleste å komme med slik info, men prøver likevel. Er det på grunnene man fisker eller er det noe annet man bør se etter mtp bunnforhold, renner o.l .

Trenger ikke gi nøyaktige posisjoner , men fint om en får litt sånn omtrentlige tips. Send gjerne PM.

PS : skal ut å fiske der i morgen og det er pilking som er slagplanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er fasiten for dagen klar. Det ble en meget rufsete dag på sjøen. En vind fra sør-øst som økte på utover dagen gjorde det svært utrivelig å befinne seg på grunnene utenfor skudenes. Det ble en del bølger altså. Vi så mye fisk på loddet , sikkert sei eller sild og sikkert noe annen fisk også.

Det ble lite effektivt fiske av dette. Det ble noen småtorsk, men ikke ferdatorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke få sei på makken?

Får alltid masse sei på den jeg.

Tor Arne

joda blir veldig mye sei på makkene til tider men når torsken begynner å bite er det helt normalt å få dobbel å trippel i samme slengen sist jeg var ute fikk vi flere dobbel hal beste med 2 rundt 10 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på toppen av grunner midt i seihelvette, en kamerat fikk en på 15kg igår .

Er 1 uke siden jeg var ute sist største jeg fikk da var 12,5kg er langt mellom hver fisk men det er veldig bra snittstørrelse nå

Hvilken dybde har dere tatt dem på, går de midt i mellom seien eller i klumper rundt og under? Har vært ute endel i stavanger, fått rapporter om at der er tatt endel i området men ikkje klart å finna an ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Tar opp denne jeg! Hvilke grunner er det dere fisker på rundt geitungen? Er det de som ligger inne på flata (topper på 30-50m og ca 60-70m rundt) eller er det de lenger ute (topper på 60-80m med 100-120m rundt)?

Jeg lå på de innerste grunnene den ene dagen i fjor - så helt sinnsykt med fisk på loddet, men det var bare sei å få.

Det jeg egentlig lurte på var om det er mulig å sette ut båten på en eller annen måte i skudenes? Blir litt mye bensin å kjøre båten fra avaldsnes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.