Gå til innhold
Fiskersiden

Ismeitepod


Oz
 Share

Recommended Posts

godtfolk, bra med nytt utstyr, men tør minne på min løsning, som er en plankebit hvor jeg borrer et hull som passer til bunndelen av stangen, har så en kile til dette hullet.

Borrer et hull ved siden av pilkehullet og stapper planken nedi, stsmper med slush og den står bra så sant det ikke er veldig mildt. dette funker veldig bra, men har ikke noe feste til angeldon eller elektronisk nappvarsler.

Denne løsningen er billig og veldig lett å ta med seg, les tar liten plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2 mini rodpod i posten idag,selfølgelig etter jeg kom hjem fra isen.

De er små og spinkle,men ved å forlenge de to rørene mellom beina 15-20 cm tror jeg det blir en helt grei pod.

Stort pluss for transport størrelse og at det fulgte med en ekstra frontpinne med gjenger til varsler på hver pod :)

Lidlvarsler passet rett på,her er en med og en uten. Stengene er Rauma Heavy 4"

rodpod_zps0d943bad.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med den type podder er at de må monteres opp hver gang du skal fiske, eventuelt fraktes hele. Begge deler blir for mye tral. Leirudpodden er sammenleggbar.

Hvorfor føler alle at det er nødvendig å forlenge den podden. Den er jo stødig (4 bein), og lengden er jo sånn ca den lengden på buzzerbarene man bruker med tripod..

Kommer vel igrunn an på hvor lange stenger du bruker. Jeg har brukt dem slik de er en god stund nå (og tatt gjedde på over 10kg med dem), men hadde likt dem bedre hvis de var litt lengre gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg endte opp med puckløsningen. Tre billige pucker, bor et hull i hver, skru varslerne nedi. Pakket litt snø/sørpe rundt dem på isen, sto fjellstøtt og fungerte utmerket. Minuset er at man ikke får løftet stanga særlig godt opp fra isen, men det løses med en liten tripod å legge bakdelen av stanga i. Tror nok jeg kommer til å holde meg til den løsningen enn så lenge. Lite ekstra drass også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://pikewallis.hooked.no/2013/03/ismeite-med-teamet-film/

(ca 40sek ut i filmen)

Vi har brukt denne på gjeddefisket et par år, strøken patent..

Jeg kan mekke sånne til folket etter mål, avhengig av hvor lange stenger dere har..

Litt tunge, laget av galvaniserte stålrør 15mm. M10 gjenger i toppen. (passer nappvarslere ol.)

ca500,- pr stk.

Kontakt meg på mail: roger@pikewallis.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.