Gå til innhold
Fiskersiden

Ferdatorsk rogaland 2013


karmøyfisk
 Share

Recommended Posts

Har fiska veldig mye de siste 10 dagene og har fått fisk på 10+ ombord nesten hver dag. Fisken tar somregel rett før strøm skifte. Har missta noen stoooore på seien den ene jeg hadde på kan uten problemer ha vært 20+

Kjekt å hørra, ikke samma trøkket i Stavanger desverre, men fremdeles noen som tar her og.

må komma meg hjem oftare. Hørre rykter om at der er masse torsk som blir tatt med rogn ennå, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Vi var masse fiskere i egersund på eigerøynappet og jærfestivalen lørdag og søndag. Masse fin stortorsk, utgytt og gikk og beitet på småseien. Den båten jeg var med på lørdagen hadde over 30 torsk på 5 timer fiske. Søndagen klarte jeg også endelig å bryte 10 kg forbannelsen min på Torsk med en fin på 13,9. Tror jeg hadde ca 15 stk mellom 9 og 10 før denne:-)

De tok i bunnen av seistimene, når vi iblant kom gjennom....

Endret av karmøyfisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta alle premiene til Jostein om han fisket med lånt utstyr he he.

Fisket var helt sykt bra med tanke på hvor mye sei vi måtte lure oss gjennom.

Det ble tatt over 1800 kg og på disse to dager ble det tatt over 50 stk torsk på over 6 kg og opp til snaue 14. Endelig full fryser med flott torsk. Noen kunne du se var skinne pga nettopp gytt men mesteparten var allerede på god vei til å bli rund og fin igjen, så til tider var det for de båtene som fant denne fisken et mini Lofoten.

Denne fisken vil du nok kunne finne i seien langs vestlands kysten noen uker til før den stikker til " havs" igjen.

Skal ut på dette havet helga 5 mai igjen så da får vi se om kun sei er der , eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var kjekt å se gode fangster. Masse fin torsk. Noe fine hyser var der og, På søndag fant vi en fin bakke der det sto litt lyr, torsk og smålanger, men det var mye strøm i sjøen og vanskelig å holde båten. Min største fisk var ei brosme. Lenge siden jeg har fått det på Klettagrunnen. Selv om det blåste noe i går, så var vi heldige med været. hadde ikke likt meg utpå på fredag eller i dag i griseværet. Gleder meg til neste tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre at det var bra fiske i Egersund i helga ja. En god kamerat vant sammenlagt og fikk største fisken første dagen. Prøver og få ordnet meg noen av premiene hans som jeg før han skylder meg for låning av utstyr :P

Sto på siden av han på søndagen, ledet over han en stakkars stund til han satte inn giret halvveis og spes på slutten, tror han dro 3-4 torsk på mellom 5 og 10 kg uten at vi andre fikk noe annet enn småsei. Prøvde fortvilet å fortelle han at han burte slippe noen forbi til meg men det ville han ikke høre på hehe

klarte ihvertfall størst fisk på søndagen, tror den må ha svømt inn fra andre siden eller så hadde noe allerede bitt på hos Jostein i det slaget han var i :lolu:

Bare ta alle premiene til Jostein om han fisket med lånt utstyr he he.

Fisket var helt sykt bra med tanke på hvor mye sei vi måtte lure oss gjennom.

Det ble tatt over 1800 kg og på disse to dager ble det tatt over 50 stk torsk på over 6 kg og opp til snaue 14. Endelig full fryser med flott torsk. Noen kunne du se var skinne pga nettopp gytt men mesteparten var allerede på god vei til å bli rund og fin igjen, så til tider var det for de båtene som fant denne fisken et mini Lofoten.

Denne fisken vil du nok kunne finne i seien langs vestlands kysten noen uker til før den stikker til " havs" igjen.

Skal ut på dette havet helga 5 mai igjen så da får vi se om kun sei er der , eller...

Klart me finne torsken 5 mai:-) hadde vært konge med en skikkelig torsketur til før vi må vente til neste vinter igjen...

Endret av karmøyfisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne fisken vil du nok kunne finne i seien langs vestlands kysten noen uker til før den stikker til " havs" igjen.

Skal ut på dette havet helga 5 mai igjen så da får vi se om kun sei er der , eller...

Seien var der som vanlig men det var jaggu torsken og så lenge man kom gjennom seien, eller fant en måte å lure den på allikevel:-) Båten Sjødis med Johnny Nesvåg ut fra Rekefjord med 8 ferske havfiskere på kurs og selvsagt to luringer. Over 30 torsk mellom 5-14 kg er jo bare Konge 4 stk på kurset som persa på Torsk over 10 kg. Tok totalt 8 el 9 stk over 10 kg. Florøen dro vel nær 60 kg og jeg nesten 50. Helt grei avslutning på sesongen:-) Kan jo hende den står noen uker til og at jeg får enda en tur, men nærmer seg nok slutten nå. Blir nesten kjedelig å fiske "lokal" torsk de neste månedene hehe. "Fiske gale" Florø kjørte jaggu til Farsund og ordna seg 2 nye arter etter vi var ferdig, vanvittig fiskedag på han. + vanvittig mye kjøring selvsagt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , det var morro Thomas , og så kjekt for de på kurset å få en slik fiskedag.

Det ble litt kjøring ja , men når uttellingen ble slik med 2 nye arter så var alt bare fryd og gammen. Vanlig karpe og Grundling (sandkryper)

Sitte og halvsover her på kontoret.

Var ikke ferdig med all fisken før over 01:00 og i seng ca 02:00 , så det var like før det ble enkel russeklnute på meg med 24 timer.

Mulig liten rapport kommer om jeg fikser det der bilde opplegget he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.