Esox Lucius Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Hadde besøk av ThorEH her på østlandet, og tok en tur til elva med håp om å gjøre noe med gjeddepersen til Thor. Hadde nesten regna med at Thor skulle lagt ut en liten rapport, all den tid han sitter på bildene, men han kan vel fylle inn disse seinere(hvs han gidder da[ ]) Dro ut på gromplassen der Trym persa på gjedde og asp tidligere i uka, bare for å finne den opptatt av en trivelig herremann med røtter i østeuropa et eller annet sted. Nuvel, vi flytta oss litt og etter ei lita stund kunne undertegnede lande ei slank lita gjedde på ca 3,5, og forventningene steg. Plutelig blei det hektisk hos naboen fra øst, og til stor forundring kunne han midt på dagen lande en lake på rundt 2,5 kg. Den satt dypt kroka så den blei kakka, naboen fra øst ville virkelig ikke ha den, han skulle kun ha gjørs, så lakefanten ligger nå i min fryser. På dette tidspunktet hadde Trym og Erlend (m.broder) gjort oss selskap, og Thor EH fant det for godt å sjekke agnet. Jaggu satt det ikke på en lake der også, på ganske nøyaktig 2 kg. Denne satt pent og fikk friheten tilbake. Etter dette ble det stille, fryktelig stille. Helt til nabo'n fra øst kom drassende med et par ferdigkakka gjedder i 4-5kg's klassen som han gjerne ville gi bort. Slikt ville han VIRKELIG ikke ha. For oss ble det så stille at en ad hoc kastekonkurranse ble anordnet, innover jordet bak oss, til noe forundring fra bonden som var ute og gjødsla på nabojordet! Etter en del kast med Erlends nye surfstang, de lengste levert av ThorEH og GPS målt av Erlend til ca 115 meter, ville Erlend teste pendelkast[ ] Dette ga klare assosiasjoner til risikosport så resten av gjengen inntok militær dekningsposisjon, noe som viste seg å være særs lurt, da et par hekto bly banka i bakken et par meter fra den ivrige surfkaster. Dette var igrunn signalet til å bryte opp, så det var en fornøyd men noe fiskelaus gjeng som returnerte til bilene. I sum blei det lite fisk men en forbannet trivelig tur, som jeg gjerne nytter høvet til å takke resten av gjengen for![ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Inge S Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 At tungveiende østlandske metalgutter ikke pælmer bly lengre enn en "artig liten pjokk" (var det så Trym???) fra vestlandet sier vel sitt om standarden her vest! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esox Lucius Posted May 13, 2005 Author Report Share Posted May 13, 2005 Nå skal det tillegges at undertegnede (som den klart mest tungtveiende, i alle fall fysisk) kun testa med sin egen 13 fot Kinetic med 80 g bly. Gikk et par meter det også[ ] Stanga til Erlend turte jeg ICKE røre pga stooore muligheter for akutt ha-begjær[8D] Har lagt igjen nok kroner på fiskeutstyr for en stund, nå. Trenger ikke å bekymre meg om porto'n jeg,heldigvis[ ][8D]All honnør til unge Håkonsen, dog[ ] Trym pådro seg nesten akutt depresjon.....[ ][ ] Mulig Thor har noe av det på video når jeg tenker meg om.[ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Med fare for å bli oppfattet som flises****er, føler jeg likevel å komme med en ørliten rettelse ift fakta i denne tråden... Det var ICKE ThorEH som hadde det lengste kastet :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Hmm.. hadde ikke sett denne tråden før jeg. Men joa, Erlend kasta lengst, men hvorfor ? Jo, det skal jeg si, det gikk jo ikke an å kaste på skikkelig mannevis med stanga. Da Erlend hadde montert slik en "kastehjelp" på stanga, og siden jeg ikke bruker denslags skitt ble det veldig vanskelig å få skikkelig tak på sena! Revansj taes når dere kommer vestover! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esox Lucius Posted June 6, 2005 Author Report Share Posted June 6, 2005 Mener bestemt du gikk i sikksakk når du målte opp lengstekastet ditt, Erlend[ ][ ][ ] GPS track'en din så jo ut som ryggen på en hoggorm![ ][ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts