Gå til innhold
Fiskersiden

Kenzaki med manglende ringer


Oz
 Share

Recommended Posts

Belag deg på å skifte hele ringen. Mer arbeide, men sikrere resultat.

Ja, jeg tror nok også jeg må det, men om det er en mulighet for å legge inn ny keramikk er det verdt å teste... Neppe ei stang jeg kommer til å bruke mye, men man får jo aldri for mange stenger, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin stang da, samme som jeg brukte på 10 gradern muligens?

Kan godt være. Ser nå at det er 30/50lbs-utgaven. Har vært mer enn begeistret over den andre Kenzakien (6/12lbs, UK-ugave) jeg har, så om denne er noe i nærheten er det ei kjempestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kermaikken kan presses inn og forsegles med epoxy. Det hele er ikke alt for komplisert... når du har skaffet keramikken legger du den så kaldt som mulig. Helst en veldig kald dypfryser. Husk at før du gjør dette renser du keramikken i sprit så det ikke er noen fett fra henda dine igjen på keramikken. når den har ligget og krympet i kulda varmer du forsiktig opp ringen (buret) med en lighter. igjen forsiktig! (da utvides naturlig nok metallet. Påfør epoxy langs den ytre keramikken og press den inn i buret. du burde tørke av all overflødig epoxy etter du har fått den inn. Epoxy kan også forsiktig påføres i ettertid for å sikre keramikken ytligere. Bruk hansker og vœr forsiktig med buret når du presser inn keramikken.

Thor :)

Endret av Hafnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.