Jump to content
Fiskersiden

Hjortlandsstemma 2013


emilengø
 Share

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå skal det sies at det gamle bossdeponiet i Hjortlandsdalen er fjernet.

Hvorfor ikke prøve etter gjedden på isen da Emil?

Er alt fjernet da? Trodde at det fortsatt lå der, men at elven var isolert fra selve skrapet med duker og slikt.

Får ikke lov å gå utpå der av mamma ettersom at isen ikke blir sjekket av kommunen...

Ellers hadde jeg nok vært der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå er det snart isfritt. En del små åpne områder, ikke fiskemuligheter idag, men om et par, tre dager regner jeg med isen er vekke.

Var og testet nye GoPro 3 kameraet, og tok et bilde i slengen oppe i skogen.

Ser ikke så bra på bildet, men isen er tynn og råtten, kun slaps nesten de fleste steder når jeg var nede for to dager siden.

Masse forberedelser gjort. Lagd noen deadbait tackler også.

Gleder meg nå! Blir nok fisking der i helgen!

GOPR0055_zpsb37ae09d.jpg



Har forøvrig mest forventninger til disse områdene. Grunner på 1-2 meter med en del vegetasjon, med andre ord gytesteder.

Resten av vannet er preget av mye stein og lite stein.hjertlandsstemma_zpsee426c75.png

Link to comment
Share on other sites

Fin liten guide der Emil. Har selv en liten tur etter gjedden på ett lokalvann idag. Men du som har vært mye rundt hjortlandsstemma. Hvor vil du si det er lettest og få en liten båt ned til vannet på? Har en liten tralle jeg kan dra båt for hånd på.

Edited by stranger79
Link to comment
Share on other sites

Ved rødfeltet ti venstre på bildet er det beste, 3 meter fra vei til vann, men sjekk med grunneier før du pumper i der inne. Er litt trangt med parkering å slikt der inne

Ah, se der ja fant det på google earth, men ikke så lett og se høydene i terrenget. Takk for det. Da blir en tur om ikke så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi skal gjøre et forsøk i viken nærmest Flaktveithallen. Der er det fint å stå når man har med seg tre viltre gutter.



Da blir du guide :)

Kan legge ut en melding her om/når vi tar turen.

Link to comment
Share on other sites

Det får vel bli en tur hit om ikke veldig lenge, mine gjeddefangster er ikke noe å skryte av så langt :P

Det er masse gode vann i bergen og omegn, bare gi en lyd så skal du få en liste. NB, det er farlig vanedannende :-)

Link to comment
Share on other sites

Vært og sett på isen nå i dag tidlig.

Ikke noe mer som har forsvunnet enda egentlig. Men håper det kommer litt kraftig regn i løpet av dagen som får fart på smeltingen.

Laaang vinter.. begynner å bli lei nå!

Link to comment
Share on other sites

Fin liten guide der Emil. Har selv en liten tur etter gjedden på ett lokalvann idag. Men du som har vært mye rundt hjortlandsstemma. Hvor vil du si det er lettest og få en liten båt ned til vannet på? Har en liten tralle jeg kan dra båt for hånd på.

Som Backster sa, prøv der ved Flaktveithallen.

Tror ikke grunneieren bryr seg så lenge det ikke er noe svære greier du skal ha utpå. Har vært utpå med liten El-drevet båt og mange ganger med kanoen til en venn av meg.

Vi driver tross alt C&R av fisken i tillegg til å hygge oss.

Har forøvrig sett ned på vannet idag, masse is har forsvunnet. Kan nesten se forskjell etter noen få timer. Håper det stupregner i natt slik det blir fredagsfiske imorgen etter skolen. Mulig det lar seg gjøre det par steder.

Link to comment
Share on other sites

Første tur igår. Fisket et par timer, nesten helt dødt utenom ved Flaktveithallen hvor jeg mast en på rundt 1,5 kg vil jeg gjette.

Gikk så ned i Kråvasslia hvor jeg fisket en stund. Helt dødt.

Fikk GoPro3 HD Silver til bursdagen og fikk testet det :turned:

Link to comment
Share on other sites

Såpass :) Deadbate altså :) har Fundert på den løsningen i vinter, så det blir nok noen småørret fra Liavannet som ofres til gjeddeguden om ikke lenge :)

Tok og rasket med meg noe fra frysen når jeg dro idag. Hadde ikke så meget, så ble til en torskehale og en hvitting i tillegg til en liten makrellfillet for å lage duftspor.

Markus, en venn av meg og en fra Italia som er på forumet her fikk 12 ørret i Liavatnet idag, så de er igang!

Noe av drivkraften for å fortsette er de store fiskene man mister(-;

Skitt fiske videre.

Ja, det er det virkelig! Blir nok ny tur imorgen hvis været ikke er for ille.

Skitt fiske, du også! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.