Jump to content
Fiskersiden

Hjortlandsstemma 2013


emilengø
 Share

Recommended Posts

Var der nede dagen etter at isen gikk, men da var de litt trege, men fulgte spinneren helt inn til 20cm fra land, men nektet å bite 2gr enen :)

Hvor stod du?

Store da, eller småfisk?

Har ikke hatt noe kontakt i det hele tatt med fisk utenom denne, og en småtass igår og i hele dag. Rundt 10 timer fisking til sammen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Åja.. Var vel et av de første stedene hvor isen gikk om jeg ikke husker feil.

Har selv ikke fisket så mye der på den strekningen.

Godt og vite at du hadde litt liv ihvertfall.

Blir nok lettere når vannet blir varmere. Er nok kun noen få plussgrader enda.

Men det er masse liv i vannet i form av insekter.

Link to comment
Share on other sites

Kule videoer! Du er heldig som kan starte gjeddefisket allerede..

Vet du hvor mange grader det er i vannet du fisker i nå? ;)

Takk :D

Har ikke tatt temperaturen, men kan godt gjøre det. Tenkte på det i helgen, men gikk helt i surr så glemte det.

Det er ganske kaldt enda. Sikkert bare noen få pluss grader. Svir å holde hendene i det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fått fisket lite i det siste, men et par turer har jeg fått til.

Var nede idag og tok to stykk. En på 1,0 kg og en på 1,8 kg. Mast en på størrelse med den største.

Har fått syv stykk til nå i år.

Ikke så mange som i fjord, men håper det tar seg litt opp snart.

Vektene:

4,4 kg

3,0 kg

2,4 kg

1,8 kg

1,0 kg

0,9 kg

0,4 kg

Snitt på 1,98 kg :)

Link to comment
Share on other sites

Fått fisket lite i det siste, men et par turer har jeg fått til.

Var nede idag og tok to stykk. En på 1,0 kg og en på 1,8 kg. Mast en på størrelse med den største.

Har fått syv stykk til nå i år.

Ikke så mange som i fjord, men håper det tar seg litt opp snart.

Vektene:

4,4 kg

3,0 kg

2,4 kg

1,8 kg

1,0 kg

0,9 kg

0,4 kg

Snitt på 1,98 kg :)

Test de minste som agn til de største.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Test de minste som agn til de største.. ;)

Har prøvd det et par ganger før. Mast en stor en ifjord på det og har fått et par fine på rundt 3 kg.

Har fått tak i noen skikkelige dupper, så skal testes mer! :)

Link to comment
Share on other sites

Skrik ut du så kan eg slenge meg med som guide og blanke-ekspert :)

Haha! Høres meget bra ut :) Kanskje 2 blanke-eksperter nuller hverandre ut så det er håp! Hva trenger jeg av stang/snelle til den galskapen der? Regner med den spiser møresild som alt annet :P

Link to comment
Share on other sites

Haha! Høres meget bra ut :) Kanskje 2 blanke-eksperter nuller hverandre ut så det er håp! Hva trenger jeg av stang/snelle til den galskapen der? Regner med den spiser møresild som alt annet :P

Naboen har tatt en på stingsild type grønn, så joda kresen er den ikke.

Men en stang med kastevekt 20-60 ish og en snelle i 4-5000 size sport på noe 0,15-0,17 braid og en Wire fortom, så er du der :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

En liten oppdatering tallmessig:

Gjedder totalt i år i vannet: 48

Største gjedde: 4,4 kg etterfulgt av 4,36 kg, 4,25 kg, 4,1 kg, 4,09 kg og en 10 fisk på 3,0-4,0 kg.

Har skrevet ned vekt på alle gjedder, skal få satt sammen disse. Har og skrevet metode med mer, så kan legge fram litt tynn statistikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.