Gå til innhold
Fiskersiden

Steder rundt Langesund og Kragerø


zako
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg og en kamerat tenkte å dra ut imorgen å teste isfiske i sjøen for første gang, og lurte på om noen hadde noen tips om hvor vi kan stå i nærheten av Langesund og Kragerø.

Er ikke ute etter noe spesiel art, mest for å prøve ut isfiske i sjøen. Håper på svar :)

Endret av zako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært der nå, men indre deler av Eidangerfjorden bør være brukbare. Området rundt Nystrand er fint.

Igjen, det er en stund siden jeg har vært der, og kan ikke garantere for istykkelsen eller fisket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agn med reke, brisling, makrell eller sild. Det er endel slimål på bunn der, så ikke la agnet ligge der særlig lenge. Brislingen er litt vrien å få tak i, men er veldig god som agn etter ørreten litt under isen. Balanse funker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istykkelsen i Eidangerfjorden er ca 45 cm v Nystrand og ca 10cm v Heistad (i går).

Jo lenger ut du drar , jo verre å komme utpå, og i land igjen pga overvann v land. Går du ut v brygga på Nystrand kan du gå tørrskodd. Fått sjøørreten fra helt oppunder iskanten til 30 meter ned-varier dyp. Torsken tar du lettest like over bunn, men kan også gå høyere i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.