Gå til innhold
Fiskersiden

Tackler for flatfisk


krishau2803
 Share

Recommended Posts

Ta en meter monofilament i noe rundt 0,40-0,60 (ikke så viktig hvor tykk den er).

Fest krok i den ene enden, vanlige aberdeenkroker er supre. Så kan du sette på noen par perler og et eller to spinnerblad over kroken. så trer du dette gjennom glidebommen du har festet loddet i og knyter dette sammen med hovedsenen(det som går inn på snellen.

Denne videoen her viser ganske enkelt hvordan du kan gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest krok i den ene enden, vanlige aberdeenkroker er supre. Så kan du sette på noen par perler og et eller to spinnerblad over kroken. så trer du dette gjennom glidebommen du har festet loddet i og knyter dette sammen med hovedsenen(det som går inn på /url]

:) Ville vel heller tredd hovedsnøret (det fra stanga) gjennom bommen. Avslutt med ei perle og hempe.

Da slipper du at loddet glir helt ned på "pynten"/agnet og i tilegg blir det kjappt og greit å bytte mellom tackler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ville vel heller tredd hovedsnøret (det fra stanga) gjennom bommen. Avslutt med ei perle og hempe.

Da slipper du at loddet glir helt ned på "pynten"/agnet og i tilegg blir det kjappt og greit å bytte mellom tackler.

Ja, helt sant

Selv lager jeg ferdig takler krok, perlerogpynt og svivel som jeg knyter på hovedsenen. Da blir glidebommen stoppet av svivelen slik at den ikke glir ned på pynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. Har laget noen fine tackler. Og har også kjøpt noen. Jeg fikk også tak i en tackel mappe den er jeg fornøyd med her er linken til tackle mappen http://baardsen.no/produkt/fiske-utstyr/havfiske/fiskeskrin-og-slukbokser/solvkroken-tacklemappe-dobbel

Så nå er det bare og håpe på napp :)

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.