Gå til innhold
Fiskersiden

GPS-app til Android


LasseB
 Share

Recommended Posts

Det er en diskusjon om dette på båtplassen som er ganske inngående...

-Først må tweaken kjøres for å løse opp kartene.

-Du finner en knapp som ligner et kart, og her velger du onlinekart.

-Vel Eniro :)

-På demoversjonen kan du laste ned et valgt område for bruk offline. På fullversjonen kan du laste ned ved bruk av ruter eller punkter.



Gule sider, Navionics, Norgeskart osv er som å sammenligne en ramponert lada med tom bensintank med en splitter ny rolls royce :)



Største fordelen med Locus er at man kan bruke DropBox til å hente og sende data. Jeg har sendt ruter fra PC til Locus, brukt ruten til å laste ned kartene jeg trenger og jeg har sendt ruter og skjermdump til PC.

De som har mer erfaring en meg har funnet en drøss med ting man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva som er galt med Navionics... Funker da svært så bra på apple i vertfall. Føler at den gjør jobben GODT nok!

Har hatt Navionics et par år, og har aldri funnet noe fornuftig å bruke den til utenom bare å sjekke kartet der jeg er. Kartet er bra, men alt av funksjoner man kunne tenke seg å bruke mangler.

Navionics er heller ikke villig til å utveksle data med andre maskiner og program.

Locus er også mye billigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du trenger for noe mer en et fullverdig elektronisk sjøkart? Der du kan legge terreng overlay, bing, samt har track, spor, navigere dybdekurver, kurs, hastighet, point of interest, tidevann, ankringsplasser, sjøkabler, havner, fyr, skipsleder, etc etc.... Har dekket mer en mitt behov. Og er faktisk fult mulig å navigere etter i båt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du trenger for noe mer en et fullverdig elektronisk sjøkart? Der du kan legge terreng overlay, bing, samt har track, spor, navigere dybdekurver, kurs, hastighet, point of interest, tidevann, ankringsplasser, sjøkabler, havner, fyr, skipsleder, etc etc.... Har dekket mer en mitt behov. Og er faktisk fult mulig å navigere etter i båt også..

Det er forskjell på Android og Ios hører jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have Navionics on my Android... Chart is as good as any really. Lacks a little bit of depth info when zoomed in near, compared to Garmin blue chart (on ios). Zoomed out a bit it has more nautical info (lighthouses, shipping lanes). functionality is a little counter-intuitive for me, personally... but it has all the relevant stuff in there and some nice additional bits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have Navionics on my Android... Chart is as good as any really. Lacks a little bit of depth info when zoomed in near, compared to Garmin blue chart (on ios). Zoomed out a bit it has more nautical info (lighthouses, shipping lanes). functionality is a little counter-intuitive for me, personally... but it has all the relevant stuff in there and some nice additional bits.

Måtte nettopp skifte telefon da jeg brakk den gamle. Navionics på gammeltelefonen hadde en haug med lagrede punkter og noen ruter. Disse hadde jeg ikke mulighet til å dele med andre enheter og alt er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.