Gå til innhold
Fiskersiden

Det var en mørk og stormfull aften.....


Backster
 Share

Recommended Posts

Vel, siden agent ble tatt ut av fryseren å lagt i kjøleskapet i går kveld er det vel egentlig bare å bite i seg dørstokkmila å pelle seg ut med stanga :)

Til tross for at det blåser 8ms og det regner friskt, og vekkerklokka står på 05.00 i morra tidlig.

Her SKAL det fiskes.

Dagens mål blir : Steinestø, siden det der har blitt levert stabilt med fisk av div arter siste tiden, å det eg har dratt opp der siste turene en en 19 mm fastnøkkel og en grei Lyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tilbake i varmen å kan kjapt konkludere med at det ikke var helt suksess :)

På fangst siden ble det en stakkarslig liten hågjel(som vanlig).

Ellers har eg vel lært at eg skal sjekke tidevannstabellen litt mere nøye neste gang, fra loddet var landet og til det traff bunn hadde det drevet nesten 45grader mot venstre...

Samt at en drøy vind gjorde det vanskelig å se om det faktisk nappet eller om det var vinden som ligget i stangen..

Det positive var at eg fant ut at NEMO sine flytedresser holder vannet ute og varmen inne, første turen i år uten NATO genser og stivfrossne fingre og tær :)

Samt at kaste teknikken absolutt trenger trening for å få bedre lengde, men av øvelse blir man bedre.

Hadde to seriøse napp like før eg skulle pakke sammen, gav tilslag, men sikkert for kjapt. Når agnet kom opp ser eg at noe har spist reint rundt den øverste kroken, i steden for å begynne å spise i andre enden.... Urutinert fisk der altså :)

Neste gang blir det Helleneset for min del, har hatt bedre uttelling der hver gang eg har vert der, så satser på at det ikke svikter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da ble det noen timen på Bonten gitt, da eg kom oppdager eg til min store overraskelse at årets første cruise båt(?!?!?!) hadde meldt sin ankomst..(forbanna drit)..

Denne hadde jo seff blitt plassert slik at 30 meter av baugen stakk innover mot Prefa boden, å dekket da seff det beste kasteområdet med klar margin.

Men eg hadde fått løyve i heimen, så fiske skulle eg... I steden for å kaste bort tid med å kjøre til Helleneset, trasket eg de sure 25 meterne innover kaien for så å prøve å kaste så nære baugen på monsterbåte som mulig.... Dette gikk jo seff drit så eg endte opp med å fiske i ingenmannsland, uten ett eneste napp på 2,5 timer... Da var min tålmodighet slutt for denne kvelden...

MEN noe kom jo opp denne gangen og, men ikke selvsvømmende, men ene gripen på søket hadde viklet seg borti noe braid nede på bunnen å kom opp igjen med et 150gr søkke i andre enden :) jubel!

Dette regnestykket skulle jo vise seg å utgjevne seg ganske så snart på neste kast, da knuten mellom shockleaderen og braiden på snella fant ut at den skulle hekte seg i første ringen. Noe som resulterete i et bra smell og et nybaitet tacle og et 135 lodd som fløy så langt som det aldri har gjort før, å gav meg floken fra heleim på spolen...

Så nå blir den en stund til neste tur... Motivasjonen er litt laber i øyeblikken, men men Cest La Vi (elns)

Endret av Backster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.