Gå til innhold
Fiskersiden

Bellybåt


Eivind Stensrud
 Share

Recommended Posts

Har hatt lyst på en bellybåt lenge, men faren min er ikke på min side.

Men jeg lurer på om bellybåten er så hjelpsom som jeg tror den er.

Blir den med på tur eller blir den liggende hjemme?

Funker den bra når det er klekking av div. døgnfluer eller lager den unødvendig mye bråk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har bellybåt og gummibåt.

Min erfaring er som følger.

Bellybåt:

Fungerer til enkelte oppgaver, men man er ekstremt lett i vannet, og snurrer rundt ved den minste bevegelse av stang, vind, eller strøm.

Vegetasjon er ikke din venn vis du feks roter deg inn i vannliljer . Og når man skal holde styringen på denne farkosten, så virvler man opp masse sedimenter fra bunn på grunt vann, og lager mye forstyrrelser i vannet.

Siste fisk jeg landet fra min var en gjedde på ca 4 kg, og den tok meg på tur både hit og dit før den kom opp, som var temmelig morro, men turen og padle inn til land var ikke like morro+ att jeg ble veldig kald.

Liten ultralett gummibåt med hard dørk er min favoritt , og en campingstol. Og man kan strekke litt på seg, og har det meste innen rekkevidde. Det finnes mye billige båter og velge i som ikke er langt unna i pris fra en bellyboat. Legger man en kryssfinerplate i bunn på disse, så har man en ganske stabil plattform og fiske fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fluefiske er bellybåt i mindre vann helt overlegent om du ikke fisker fra holmer og skjær. Du kommer svært nærme fisken, og fisken er lite redd. Jeg bruker både båt og belly, men de gange jeg gidder så er bellybåt mer effektivt, og skremmer mye mindre en en båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.