Gå til innhold
Fiskersiden

Rogalandstreff 24/3


Recommended Posts

AVLYST!

Dato: 24/3 søndag
Sted: Frafjord - helt innerst. Parkering ved kaien.
Klokkeslett: 12-17
Oppmøte sted/tid: Shell,Egersund klokka 10.30 eller ved kaien innerst i Frafjord.
Fiskeart: Isfiske. Det har blitt tatt mye rart her den siste tiden. Plassen er kjent for kloskate, knurr og flyndrer. Sære arter som brungylt og strømsild forekommer også.
Utstyrstips: Har du isbor - ta det med. Ellers kommer du langt med tackler og søkker i div. størrelser.Agn med reke /makrell. Prøv også sluk/pilk etter torsk og sei.
Greit å ta med: Gode klær. Lys. Sitteunderlag.
Premie til størst fisk ( sjøørret må være over minstemålet på 35 cm):
Snelle Okuma Espina el-40 premien er sponset av BP.

Endret av Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det noe om pigghåen http://www.hjelphavetshaier.org/piggh.htm ;)

"Den er også en av få arter som står oppført som ”kritisk truet” på den nasjonale rødlisten. Pigghå er fredet mot direkte fiske, men det tillates dessverre fremdeles en bifangst på hele 20 prosent. De samme reglene gjelder ved fritidsfiske. Haien kan oppnå en relativt høy alder og 70 år gammel fisk er ikke uvanlig."

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vell 8 av 10 som må ut? ;) men reglene kan vell tolkes slik :shifty:

Nja... Kan vel lovleg kakke 10 av 10 pigghå som bifangst, så lenge dei 10 nevnde pigghå utgjer inntil 20% av vekta på den TOTALE fangsten, inkl. anna fisk?

Ikkje at det er burde være eit mål, så for all del set den ut igjen.

Men tolking av lover kan jo være greit å kose seg med uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi holder fredede fisker utenfor konkurransen - føler vel det er den rette holdningen.

lurt det ja, hva skal man med pigghå uansett?

håper isen holder, og at mange interiserte møter opp, slik at det blir en hyggelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en tur til Frafjord igaar. Første gang jeg prøver isfiske paa fjordisen. Var innom XXL og fikset meg isbor og stang og snelle (liten Ambiss Blue Max og gul ABU stang). Det var mye fin hvitting og masse sypiker paa grunt vann. På dypere vann fikk jeg torsk og lusuer. Ikke noen nye arter, men det var fisk borti stort sett hele veien. Hadde guttungen med så måtte gi meg etter drøye 3 timer. Ikke andre folk å se. Kjekt å prøve noe nytt for en ihuga havfisker.

Isen var fin, selvom den ikke lå til Dirdal lenger. Jeg manglet 1 viktig ting: isøse. Det tettes fort til i hullet og det gjør at det blir vanskeligere å få ut snøret. Ser de melder kuldegrader fremover så isen holder nok til den 24.

En ting jeg lurer på, hvilket snøret er best å bruke? Jeg hadde vanlig sene og det strekker seg mye og gir dårlig kontakt med fiske, særlig på dypere vann. Bruker dere multisnøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk alle som kommer inn på søndag ha på flyteplagg/dress og ispigger.

Alle de som har isbor , ta med , da alle sikkert ikke har og da må få kunne låne av de som har.

Liten regel der kanskje , låner du så lever tilbake før du starter fiske slik at eier ikke trenger springe etter det om han /hun vil flytte på seg :)

Vel møtt , flott vær med sol og lite vind , blåe grader skal til røde grsder utpå dagenb så dette blir kjekt.

Praktiske spørsmål , send pm til Davidsen eller meg



Også fått noen premier fra Sølvkroken til størst fisk herrer, dame og junior (junior er 0-18år)

Et kystsluksett og tøff caps med kule briller til som kan tas av ( magnestisk)

http://www.solvkroken.no/produkter/kataloger/fiskeutstyr/sluk-spinner-wobbler_0/_Norgespakken_sjo

http://www.solvkroken.no/produkter/kataloger/fiskeutstyr/bekledning/Solvkroken_cap_med_solbrille_beige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.