Gå til innhold
Fiskersiden

Ekkolot hvilken skal man kjøpe?


 Share

Recommended Posts

Hei

Har litt interesse å kjøpe min egen Ekkolot skal rekke til 200-300meter nær siden jeg ofte fiske i slik juptvann. Også har jeg ingen peiling om jeg kan for med gps i samme apperat å hva det ville ligget på i pris. Gie gjerne deres meining, info å kansje tips har vurdert å handle kansje i utlandet. :)

Hilsen Ricco



Komme med ett lite forslag kan denn også vær til å sette i sånne kart slik jeg kan se hvor jeg befinne meg i fjorden? (gps-kart)

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=31205&prodid=11614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er budsjettet?

Plotter (det du kaller GPS) og ekkolodd finnes det mange av.

Hva skal du se på 200-300m? bunn? fisk?

200m klarer vel nesten de fleste ekkolodd.

Dersom du skal se noe fisk på 200m.. da må du nok endel opp i pris. (fisk som er på bunn ser du sjeldent å aldri)

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har eg merka på faren min sin ekkolot er meste grunnen jeg har interesse i :) prøve å ser om det pleie vær noen kanter (bakker) :) budsjette er vel mer ett godt poeng kansje opp til 5-6 lapper om det er nok? :-s har veldig lite peiling i dette tema...

Takk Tor Arne for rask svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki men det går nok bra kjøpe dem etterhvert er bare ekkolot jeg trenge så har du mulighet for å finne et å kansje sende link? :)



http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32248323&searchQuery=lowrance%20hds

da er vel denne kansje riktig eller har jeg bommet på noe? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel heller satset på dette Lowrance Elite 7HDi med 2D lodd, plotter og DownVision.

Har skiftet ut mitt HDS 5 lodd ,og nå bestilte jeg meg et Lowrance Elite 7HDI hos Mjøsservice og fikk en god pris på det.

Ring og snakk med Stener så order han nok en god pris til deg også.

http://www.mjosservice.no/produkt/lowrance/kombimaskiner/lowrance-elite-7-hdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg litt på her med et lite sidestep. Har et Lowrance HDS, ikke siste generasjon. Er det noen som har erfaring med Structure Scan sidesøkende sonar? Har bestilt hardware (fra Mjøsservice- grei pris), venter på å få det levert. Har sett mye på diverse nettsider og YouTube. Det ser mest av alt ut til å være mororedskap mer enn et reelt hjelpemiddel for fiske? Blant annet er det begrenset rekkevidde, det fungerer best på dybder inntil 50- 60 m i saltvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.