Gå til innhold
Fiskersiden

Siste isfisketur for sesongen - ytre Løgnin


Triturus
 Share

Recommended Posts

Detta må være tidenes lengste vinter, men for sjøisfiskere er det helt greit. Det betyr nemlig at det blir is på plasser det som regel aldri er is. Og det er jo spennende.

Sist søndag skulle vi ut å teste, med det som etter all sannsynlighet ble årets siste sjøistur. Bjørn hadde manflu og Calle hadde annen bisniss å ta hånd om ryktes det. Toyotan til Irvo reiste med sjåfør og Vegar nordover i 6-7 tida søndags morgen. Ute på isen møtte vi Vilhelm. Tofte og Geir Magne kom også slentrende litt utpå formiddagen.

Det lite liv, så Vilma og havfiskerne bestemte seg for å vandre 2 km utover isen til 160-metern. Veg og jeg bestemte oss for å bli på grunna.

Veg og jeg fikk tre fisk hver. Veg fikk en torsk, en sandflyndre og en piggskate. Jeg fikk en kveite og to piggskater (som egentlig var samme fisken). Etter å ha merka den første piggskata mi og veid den til 5,3 kg, tok det en times tid før den beit på igjen. Forskjellen var at da veide den 6,28 kg, både på min og Veg sin vekt. Det var bare flaks at vi veide den andre gang den kom opp (se snutt i bunnen).

Piggskate 5,3 kg

IMGP3731.jpg

IMGP3736.jpg

IMGP3742.jpg

Kveite 11,22 kg

IMGP3756.jpg

IMGP3757.jpg

Piggskate 5,7 kg

IMGP3766.jpg

IMGP3767.jpg

IMGP3776.jpg

IMGP3783.jpg

En snutt jeg snekra sammen før frokost:

http://youtu.be/hYAMfzw9n3E


Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er minst like misunnelig på deres mulighet til 100+ strømsild og øyepål :rofl:

en og annen hadde vel vært fornøyd med småflekket,som også det er endel av i sandebukta. meeeeeeeeeeeeeen

ja jeg og misunner dere muligheten til å få kveite pån isen!

nydelig fangst,takk for rapport Irvin :)

Joda, helt enig med at Sandebukta er veldig mye mer enn bare kjipe småhvitting og hyse.

Faktisk tror jeg det må være en av de mest spennende fiskeplassene jeg kan tenke meg ! ....men lett å glemme det noen ganger etter den ørtene microhvittingen for dagen :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.