Gå til innhold
Fiskersiden

Anbefalinger til wf-f #5 til ørretfiske med ganske stiv stang?


GuideLars
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på hva folk anbefaler av WF-F snøre #5 til ørretfiske?

Det skal passe til en stang som er litt stivere enn "vanlig", og det er viktig at snøret er glatt og presenterer bra.

Ettersom stangen er en arbeidsstang, dvs. at det er den stangen som jeg kan ha liggende i bilen til mer spontane fisketurer, ønsker jeg ikke å investere i de aller dyreste snørene, men en god blanding av kvalitet og økonomi.

Stangen er en GuideLine Flystarter 9' #5-6, og har fremdeles på det ferdig påspolte snøret som fulgte med startsettet, noe som gjør at det har en "sandpapir" overflate på coatingen :)

Hva anbefaler dere av snører som kan passe til denne stangen?

Er ute etter personlige erfaringer med snører, ikke salgstekst :P

-Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Et lite tips fra meg. stanga er oppgitt til kl 5/6 Det betyr at den er beregna på DT-liner kl 5 eller WF-liner kl 6. Hvis du bruker WF kl5 på den, så vil stanga virke stiv, som du sier, fordi lina blir for lett.

Ah, ser jeg har kommet med en liten skriveleif!

Stangen er klassifisert 4-5, ikke 5-6. litt for kjapp på tastaturet :)

Men det kjennes ut som om den skal klare WF #6 uansett :)

Er en 3-4 år gammel Flystarter stang, og ettersom den er en relativt billig stang er det godt mulig den er feilklassifisert.

Har du noen WFF #5 eller #6 du har gode erfaringer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

jeg har fiska en god del ørret med 5er stang, og det med Guideline-stenger, og der er det beste WFsnøret jeg har prøvd er et Guideline Presentation! snøret har en forholdsvis kort klump (litt over 8 meter..) og en god og glatt skyteline-del, og snøret er også godt tapert så at du får til å kaste med brukbare lengder også i vind! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for alle svar! :)

Er enig i at Presentation er et fantastisk fint snøre, men samtidig koster det som regel rundt 600kr i de fleste butikker.

Endte med at jeg gikk for ene tipset til ford prefect, og gikk til innkjøp av SA Aircell #6 til "arbeidsstangen" min, og det funker utmerket :)

Glatt og fint snøre, og i klasse 6 spenner det stangen skikkelig, samtidig som at prisen gjør at jeg slipper å være veldig forsiktig med snøre og stang når jeg klatrer og smyger meg gjennom busk og kratt :)

-Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.