Gå til innhold
Fiskersiden

Nybegynner i startsgropa


Fisherman2.0
 Share

Recommended Posts

Tenker å prøve meg på fluefiske. Sett en del forskjellige videoer på nett i det siste, mye sjøøretfiske. Hovedsakelig er det flue som er blitt brukt av de jeg har sett.

Er fin fisk som blir tatt og mye fisk også så har lyst til å bli med på morroa selv.

Har sett litt rundt i div nettbutikker etter et greit startsett med pris opp til 2000,- vil ikke legge for mye i det første om det skulle vise seg å ikke passe meg.

Kan heller opgradere senere om dette er morsomt å jeg får inn tekniken.

Kommer til å fiske en del etter SØ men også andre morsomme arter i saltvann som vil ta fluen.

Har funnet et par sett jeg tror er greie men håper noen vil gi sin mening om de. .

http://www.aktivfiske.no/shop/newdefault.asp?Action=ProductInfo&MenuID=3162&TopMenu=1343&SubMenu=1675&CategoryMenu=1425,3162&ProductId=45616

Dette sette har jeg sett i nesten alle forhandlerene på nett jeg kikket innom

http://www.gero.no/produkter/kombinasjoner/guideline-exp4-mreelmaster-la-linebacking.aspx

Å så var det dette.

Etter som jeg forstår er følger det med alt jeg trenger i begge settene, uten om fluer da :P hehe..

Takk til dere som tar dere tid til å hjelpe en som står på bar bakke i fluefiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag :)

Jeg har det guidlinesettet selv, og er storfornøyd. Jeg kjøpte det primært til SØ- og havabborfiske i fjorden, men den kommer nok til å brukes i en liten SØ og lakseførende elv jeg fisker mye i også. Synes den er en drøm å kaste med til den prisen. Jeg kjøpte en ekstra spole til RA-68 snella og la på Guidline sitt coastal intermediate snøre, slik at jeg kan bytte mellom flyt og sakte synk. Kan absolutt anbefales :)

Endret av dcr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Guideline-settet av de to. Du får en bra pakke til 1800kr der. Spesielt snelle og snøre er bra.

De fleste sett til 1000-lappen har møkkasnører som må byttes ut og da er du nesten oppe i samme pris som Guideline-settet.

Edit : Til SØ fiske i sjø bør du absolutt supplere med et intermediate-snøre. Jeg bruker det 80% av tiden i sjøen, resten bruker jeg flyt til nattfiske og fiske med tanglopper når ørreten går og småvaker i strømkanter. Eller Synk3 til dagfiske på sommeren rundt strømsatte odder med dypere vann og rundt grunner med dypere vann rundt og ikke minst etter havabboren.

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å prøve meg på fluefiske. Sett en del forskjellige videoer på nett i det siste, mye sjøøretfiske. Hovedsakelig er det flue som er blitt brukt av de jeg har sett.

Er fin fisk som blir tatt og mye fisk også så har lyst til å bli med på morroa selv.

Har sett litt rundt i div nettbutikker etter et greit startsett med pris opp til 2000,- vil ikke legge for mye i det første om det skulle vise seg å ikke passe meg.

Kan heller opgradere senere om dette er morsomt å jeg får inn tekniken.

Kommer til å fiske en del etter SØ men også andre morsomme arter i saltvann som vil ta fluen.

Har funnet et par sett jeg tror er greie men håper noen vil gi sin mening om de. .

http://www.aktivfiske.no/shop/newdefault.asp?Action=ProductInfo&MenuID=3162&TopMenu=1343&SubMenu=1675&CategoryMenu=1425,3162&ProductId=45616

Dette sette har jeg sett i nesten alle forhandlerene på nett jeg kikket innom

http://www.gero.no/produkter/kombinasjoner/guideline-exp4-mreelmaster-la-linebacking.aspx

Å så var det dette.

Etter som jeg forstår er følger det med alt jeg trenger i begge settene, uten om fluer da :P hehe..

Takk til dere som tar dere tid til å hjelpe en som står på bar bakke i fluefiske :)

du har PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, går for Guideline siden dere var eninge ;) men viste seg at settet var utsolg bare håper det kommer inn flere til samme gode pris. Sendt mail til de så får bare vente.

Det nevnes også at jeg burde ha noe å bytte på når det gjelder snøre, muligh å få noen retnings linjer der også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg clear int. klumper, ikke helsnøre. Det finnes wf med flytende skyteline og int. klumpdel. Skal du vade så må du ha snørekurv om du fisker med helsnøre int.

Guideline Coastal skryter mange av. Scientific Anglers Stillwater clear int. likeså. Du kan også begynne med et rimelig 2.sortering snøre. Fås på bl.a ebay til en hundrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.