Gå til innhold
Fiskersiden

Bytte - forandre navn


Recommended Posts

En eller annen admin ordner det for deg kjapt, Martin. Se bare på meg; det tok Oz kun litt betenkningstid (ca 3 sek?) en natt da han fant ut at navnet mitt fylte en del av ordet "banjo", la til hvor jeg er i fra og vips: Nytt brukernavn født.

Riktig nok uten at jeg ba om det, men jeg er ikke langsint. IKKE I DET HELE TATT!!!1

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare forandre navn i folkeregisteret til xplorer1? ;)

Ja, kan hende at jeg fornorsker etternavnet til Lopezsen eller Ulfsen ( det hadde blitt litt komisk) , da Lopez er opprinnelig av italiensk (romersk) ætt mange 100 år tilbake i tiden og kommer fra etternavnet "Lupo" ( Ulv) og ble spanisert til " Lope" .Ez i spanske etternavn betyr sønn av eller etterkommer av :) Lupoere er var fryktløse krigere den gang (og bødler hentet til Spania) og Garciane ( Spanske- romersk) var ingeniører , strateger og outsidere ...

Pez , betyr forresten : Fisk !! og det passer meg godt ; )

Men, men, tilbake til alvoret , og bort i fra historien. Av hensyn til mine forfedre kommer ikke jeg til å forandre etternavnet, selv om jeg opprinnelig heter Martin De Lopez y Garcia ( fra Lopez og Garcia)( ble tvang forandret i Francos tid...)

Nå tenkte jeg faktisk kun på navnet jeg bruker i forumet da jeg ikke ser noe grunn til å være anonymt med nicknavn , da de fleste vet hvem jeg er :) Det eneste jeg lurer på er om andre kan bruke tidligere Xplorer1 om jeg bytter. Det hadde ikke jeg likt...

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Work for someone else and you'll soon understand the need to be anonymous :D

Regards,

Pat McGroin

Uff da !! Den var ikke heldig , nei. Lopez har heldigvis aldri skapt meg noen hindringer siden jeg kom 1. gang til The land of the North som 17 . åring på ferie, og flyttet som 21 åring...Tvert i mot , lett å huske :) At jeg kommer opprinnelig fra G. Canaria ( Spanias snilleste folkeslag) er bra ballast også :)

En eller annen admin ordner det for deg kjapt, Martin. Se bare på meg; det tok Oz kun litt betenkningstid (ca 3 sek?) en natt da han fant ut at navnet mitt fylte en del av ordet "banjo", la til hvor jeg er i fra og vips: Nytt brukernavn født.

Riktig nok uten at jeg ba om det, men jeg er ikke langsint. IKKE I DET HELE TATT!!!1

:D

Den passer deg. Punktum :)

Jeg kunne også tenke meg å skifte navn....

Ikke vanskelig å føle med deg , nei ;)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle policyen, fra da forumet ble styrt av en meget sympatisk ung mann på østlandet, var at dersom man byttet fra et nick til eget navn var det normalt ok. Vi valgte dengang å ikke la folk bytte fra et nick til et annet da vi pga medlemennes totalt ustabile psyke neppe hadde gjort annet.

Det skullle forundre meg en del om det er gjort om noe særlig på den policyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle policyen, fra da forumet ble styrt av en meget sympatisk ung mann på østlandet, var at dersom man byttet fra et nick til eget navn var det normalt ok. Vi valgte dengang å ikke la folk bytte fra et nick til et annet da vi pga medlemennes totalt ustabile psyke neppe hadde gjort annet.

Det skullle forundre meg en del om det er gjort om noe særlig på den policyen...

Hyggelig å lese at du lever Espen :) , og ja, du er hyggelig og meget sympatisk ;) eller bedre sagt, empatisk. Håper du har det bra der i Nord :) Du er forresten blitt dritt flink med kameraen !! Hvordan er det blitt med fiske ??

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er også (med mindre det har blitt rettet opp på en eller annen måte) at når du bytter nick her så blir alle innlegg du har skrevet med daværende nick oppført som *GJEST_(nick)*. Det kan være noe å tenke på om man leter etter tidligere tråder, innlegg o.l. Jeg så raskt at da NOEN byttet nick på meg så ble alle mine innlegg med forrige nick gjort om til et gjest-nick system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er også (med mindre det har blitt rettet opp på en eller annen måte) at når du bytter nick her så blir alle innlegg du har skrevet med daværende nick oppført som *GJEST_(nick)*. Det kan være noe å tenke på om man leter etter tidligere tråder, innlegg o.l. Jeg så raskt at da NOEN byttet nick på meg så ble alle mine innlegg med forrige nick gjort om til et gjest-nick system.

Det hadde vært uheldig om alle mine tidligere tråder , innlegg og poster ble vist som gjest-nick. Har tross alt skrevet en god del her på sidene med Xplorer1 som nicknavn og som hadde vært greit å finne i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette skal la seg gjøre. Vi endrer som Espen skriver tidligere, fra Nick til eget navn. Ikke Nick -> Nick.

Skal få gjort det relativt fort.



Er det mulig å bytte - forandre bruksnavn ? Jeg har Xplorer1 i dag men ønsker å bytte til opprinnelig navn- egen navn, er det mulig ?

Da er visnigsnavnet endret - påloggingsinfo er uendret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal la seg gjøre. Vi endrer som Espen skriver tidligere, fra Nick til eget navn. Ikke Nick -> Nick.

Skal få gjort det relativt fort.

Da er visnigsnavnet endret - påloggingsinfo er uendret.

Takk Bernt , men jeg heter Martin Lopez , ikke Lopezsen. Ber derfor pent om redigering av navnet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vente i 6 måneder ;)

HVA??? 6 måneder ?? Har du tenkt på at det kan medføre at jeg blir vant til navnet ? ;)Vel, vel. Min mor ventet på meg i 9 måneder, så jeg regner med å kunne vente 3 mnd mindre :)

PUFF!! Du lurte meg Bernt...;)"Nå vært jeg skremt" !! Liker og tåler slik humor jeg :)Men , men : Jeg tar igjen før eller senere ;)

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.