Gå til innhold
Fiskersiden

Den sjøørreten....


Recommended Posts

Vi er to kammerater som har fått mere og mere dilla på SØ fiske. Begge har handlet oss godt med utstyr for å ta denne krabaten.. Men så langt i sommer har det bare blitt markreller og torsk som har endt opp i den andre enden av snøret. Litt frustrerende da vi har prøvet på steder der det SKAL være godt med SØ.

Har prøvd på dag, kveld og natt. Men den vil altså ikke bite. Nå er det sånn at jeg har lest at SØ gjerne trekker til dypere vann der det er kaldere nå på sommeren. Er det slik da at man like gjerne kan kaste rett "ut mot havet", som inne ved skjærene? Skal nevnes at vi fisker med lett-stenger og sluker av variabel sort som skal være egnet for fisket.

Lurte på om dere mere garva SØ fiskere kunne dele ett tips eller to. For så langt har vi ikke fått noe på sommeren :/ Vinter halvåret derimot fikk jeg SØ på hver eneste tur, og gjerne på grunnt vann. Men dette har vel også noe med tempraturen i vannet å gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute inatt og prøvde. SØ hoppet som besatt så å si hele tiden. 24-03. Men ville ikke ta slukene vi tilbø den.. Herring, Tasmanian Devil og Møresild. Noen flere også som jeg ikke husker navnene på i farten.. Det var en som nevnte noe om tørr-flue her. Går det an og fiske med det på vanlig lett stang ? (mulig jeg høres grønn ut nå :D , men når det gjelder fluefiske så er jeg det... :) Ellers så lurer jeg litt på om vi kansje fisker med litt for store sluker? De er fra 12g til 18g.. Har dette noe vesentlig å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fisk dere fullstendig lei etter sjø-ørret nå. Selv om den er fullt mulig å få i sjøen hele året er det mye lettere i mars-april enn nå. Evt kan dere fiske sjø-ørret i elvene, slik som Lierelva, Akerselva, Åroselva og Sandvikselva (hvis dere bor i Oslo-området), i august-september.

Ville heller ha prioritert andre fiskeslag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som de fleste sier, så er sjøørreten mye enklere å ta på våren..

og nå på sommeren foregår mitt favorittfiske, nemlig sjøørretfiske i elv..finnes ingenting som er morsommere enn å fiske om natten.

men men, og du gidder å kaste etter sjøørreten nå midt på sommeren, så må du bare det..

skitt fiske

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.