Gå til innhold
Fiskersiden

Artsjakt/lister


Recommended Posts

Apropos artsjakt og mani:

Drøymde eg fekk svartskate i natt faktisk. Frå land.

Eg drøymer ofte om fisking, men får ALDRI opp fisken slik som denne gongen.

Kan også nevne at Irvin var på plass i bil etter 10 sekund, iført oransj redningsvest, og han slapp ut att skata utan at vi hadde fotografert, veid eller målt den.

OC, også iført oransj redningsvest, hadde vannscooter, og vi fylgde etter den. Men når vi omsider fekk tak i den, hadde heile snuten og augene smelta vekk, og fisken var grå og gelè-aktig.

Det neste er vel kanskje det sjukaste. Skata stakk av med scooteren, men vi konkluderte med at den ikkje kunne ha komt langt, sidan den køyrde inn i ein sjærgard der det var så sterk straum at det var uegna for oppdrettsanlegg.

Som elles i drøymeland, var alt dette logisk der og då, men absurd som berre det når ein våknar.

Høyrde eg eit "ko-ko" i det fjerne?

Du må ta en kikk på denne linken: http://www.droemmetydning.com/tolkedrommer. Snodig nok er ingen av eksemplene fra drømmen din 100 prosent konkretisert i drømmetyding-universet, men siden jeg er ram på dette feltet, skal jeg kjøre en kostnadfri analyse for deg. Her tar vi for oss drømmen stein for stein, i ekte Mons Ivar Mjelde-stil. Mine kommentarer er som fasit å regne, og bør derfor tas til etterretning, sånn at du er klar over det. Here we go:

1. Drøymde eg fekk svartskate i natt faktisk. Frå land. - Dette peker på at du har fisket for lenge og for mye på dypt vann med flat bunn, uten annen fangst enn småhai. At du fikk fisken fra land tyder på at underbevisstheten din mener at det er på tide at du lar småhaien ute på slettene være i fred en stund, og kanskje ta opp igjen chipspose- eller smørlokk-samlingen.

2. Eg drøymer ofte om fisking, men får ALDRI opp fisken slik som denne gongen. - Dette peker på manglende mestringsfølelse, gjerne seksuelt relatert. At du denne gangen fikk opp fisken er kanskje bra for fruen?

3. Kan også nevne at Irvin var på plass i bil etter 10 sekund, iført oransj redningsvest, og han slapp ut att skata utan at vi hadde fotografert, veid eller målt den. - Dette tyder på at du for alvor har tatt inover deg hva det innebærer å fiske sammen med biologer. Og at du må være obs på at Janteloven står sterkt i den norske folkesjelen.

4. OC, også iført oransj redningsvest, hadde vannscooter, og vi fylgde etter den. - Dette peker klart og tydelig mot at du har forstått hvor viktig sikkerhet på sjøen er, i og med at du holder deg inne med en ekte kaptein og prioriterer detaljer som redningsvest, selv i drømmeland. Det kan også peke på at du har vært i villrede, men nå føler at du har havnet under trygge vinger i nye omgivelser.

5. Men når vi omsider fekk tak i den, hadde heile snuten og augene smelta vekk, og fisken var grå og gelè-aktig. - Dette er det punktet i drømmen der du begynner å innse at vi faktisk snakker om en drøm, den såkalte realitets-indeksen. Drømmen som går til Helvete i det den er i ferd med å bli sann. Gjerne seksuelt eller voldelig relatert, denne også.

6. Det neste er vel kanskje det sjukaste. Skata stakk av med scooteren, men vi konkluderte med at den ikkje kunne ha komt langt, sidan den køyrde inn i ein sjærgard der det var så sterk straum at det var uegna for oppdrettsanlegg. - Og der slo biolog-kompaniskapet inn, igjen. Med sunne og gode holdninger den oppvoksende generasjon burde fått inn fra barneskolealder av. Du også ta med deg noe annet positivt fra siste punkt: Du viser nemlig god evne til å rasjonalisere det urasjonelle. Det er egenskaper MENSA setter høyt.

For å konkludere: Du er en egenpåført, seksuelt frustrert innflytter i et ramsalt, jantelovstyrt brorskap av bedrevitere og rølpere. Du har i tillegg tvilsom tannhygene. Doktor Hopland har talt. Lykke til!

Endret av Fisk og rask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta en kikk på denne linken: http://www.droemmetydning.com/tolkedrommer. Snodig nok er ingen av eksemplene fra drømmen din 100 prosent konkretisert i drømmetyding-universet, men siden jeg er ram på dette feltet, skal jeg kjøre en kostnadfri analyse for deg. Her tar vi for oss drømmen stein for stein, i ekte Mons Ivar Mjelde-stil. Mine kommentarer er som fasit å regne, og bør derfor tas til etterretning, sånn at du er klar over det. Here we go:

1. Drøymde eg fekk svartskate i natt faktisk. Frå land. - Dette peker på at du har fisket for lenge og for mye på dypt vann med flat bunn, uten annen fangst enn småhai. At du fikk fisken fra land tyder på at underbevisstheten din mener at det er på tide at du lar småhaien ute på slettene være i fred en stund, og kanskje ta opp igjen chipspose- eller smørlokk-samlingen.

2. Eg drøymer ofte om fisking, men får ALDRI opp fisken slik som denne gongen. - Dette peker på manglende mestringsfølelse, gjerne seksuelt relatert. At du denne gangen fikk opp fisken er kanskje bra for fruen?

3. Kan også nevne at Irvin var på plass i bil etter 10 sekund, iført oransj redningsvest, og han slapp ut att skata utan at vi hadde fotografert, veid eller målt den. - Dette tyder på at du for alvor har tatt inover deg hva det innebærer å fiske sammen med biologer. Og at du må være obs på at Janteloven står sterkt i den norske folkesjelen.

4. OC, også iført oransj redningsvest, hadde vannscooter, og vi fylgde etter den. - Dette peker klart og tydelig mot at du har forstått hvor viktig sikkerhet på sjøen er, i og med at du holder deg inne med en ekte kaptein og prioriterer detaljer som redningsvest, selv i drømmeland. Det kan også peke på at du har vært i villrede, men nå føler at du har havnet under trygge vinger i nye omgivelser.

5. Men når vi omsider fekk tak i den, hadde heile snuten og augene smelta vekk, og fisken var grå og gelè-aktig. - Dette er det punktet i drømmen der du begynner å innse at vi faktisk snakker om en drøm, den såkalte realitets-indeksen. Drømmen som går til Helvete i det den er i ferd med å bli sann. Gjerne seksuelt eller voldelig relatert, denne også.

6. Det neste er vel kanskje det sjukaste. Skata stakk av med scooteren, men vi konkluderte med at den ikkje kunne ha komt langt, sidan den køyrde inn i ein sjærgard der det var så sterk straum at det var uegna for oppdrettsanlegg. - Og der slo biolog-kompaniskapet inn, igjen. Med sunne og gode holdninger den oppvoksende generasjon burde fått inn fra barneskolealder av. Du også ta med deg noe annet positivt fra siste punkt: Du viser nemlig god evne til å rasjonalisere det urasjonelle. Det er egenskaper MENSA setter høyt.

For å konkludere: Du er en egenpåført, seksuelt frustrert innflytter i et ramsalt, jantelovstyrt brorskap av bedrevitere og rølpere. Du har i tillegg tvilsom tannhygene. Doktor Hopland har talt. Lykke til!

SPOT ON!

Det verste er at eg faktisk "fekk opp fisken" i dag tidleg, som du skriv i punkt 2. Den gjekk etterkvart i oppløysing og vart slimete og grå den også. Foto og mål trur eg vi står over også denne gongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOT ON!

Det verste er at eg faktisk "fekk opp fisken" i dag tidleg, som du skriv i punkt 2. Den gjekk etterkvart i oppløysing og vart slimete og grå den også. Foto og mål trur eg vi står over også denne gongen.

Knall! Og bra for deg! Det er unektelig litt å jobbe med her, men siden folk fra Møre ser på det vanskelige som bagateller og det umulige som en utfordring, bør det være håp ennå. Eller var det folk fra Tynset? Nuvel, de gærne har det godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg satte meg ned og startet denne tråden, så kunne jeg ikke helt forestille meg den responsen som har kommet :)

Takk for mange gode tilbakemeldinger... Her er det i grunnen mye enighet om mye... Og jeg tror det var godt å få luftet endel tanker rundt dette med artsjakt/lister....

Slik jeg nå kan tolke tilbakemeldingene ( fra det jeg regner som Norgeseliten av artsfiskere, dog ikke den kongelige :) ) er at smertegrensen dukker opp ved ca 80 arter og at det er en håndfull mennesker som har fått 100 arter + i Norge :bow:

For min del med mine 40 arter så er listen min bra dokumentert, og jeg har også arter fra jeg var yngre som ikke ble fotografert, men jeg har valgt å starte på nytt med godt dokumenterte arter.... Dette med lister blir jo en privatsak om hva man vil ha med og hvordan. Men så fort man velger å dele listen sin med andre ( ref FS ) og man også kommer opp i et bra antall, så må man jo også regne med at folk kommenterer ting..... Er veldig sikker på at folk ikke kommenterer eller påpeker ting for å være stygge, men for å få listen så bra og korrekt som mulig....

Kjempepositivt at folk faktisk ønsker å dele listen med andre, og jeg synes det er spennende og lese hva andre har evnt ikke har.....

Konklusjonen her er at det er veldig mange hyggelige mennesker rundt i landet som lider av den samme sykdommen :) og jeg kommer ikke til å være redd for å sende en PM til noen av dere hvis jeg skal til et sted som dere holder til og som kan gi meg en ny art :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som IKKE har drømt om å få svartskate? I drømmen min om svartskate får jeg den også fra land, men så begynner det å blåse og både skata og jeg letter og vindseiler opp mot noen klipper som minner veldig om den engelske kanalkysten før jeg plutselig mister oppdriften, stuper, skriker og våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The pain barrier isn't a number total of species caught, it's events and commitments in your life that take away the amount of time and money you can invest in fishing and traveling to fishing spots.

A good number of promising fishermen have disappeared into obscurity after a birth, new job, moving and getting involved with women.

The dreams people have on here are frightening. I used to have dreams about elephants charging at me, and everytime I had the dream someone in Thailand was killed by an elephant.... but then I'm like a 32nd native American, I don't have dreams, only visions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.