Gå til innhold
Fiskersiden

Realistiske/semirealistiske fluer!


Flyfishingnorway
 Share

Recommended Posts

Hei!

Mitt navn er Joakim Strid og jeg er en ivrig kar fra Røros!

Jeg er en aktiv fluebinder/fisker og tenkte at det var på tide med en liten

tråd om realistiske fluer!

Her vil jeg legge ut bilder av noen av mine "kreasjoner" og håper dere liker de!

Først ut er en imitasjon av en liten bie!

cbu4pv9z9cinmxad6527_thumb.jpg



Lita bille #16/18 Bladmævver! Døgnisnymfer

fffe2y9rn8f34fp7rls_thumb.jpgtumfe2a4pdv7mqklm8tu_thumb.jpg 091gkk5u4nc8qklcd63h_thumb.jpg

Mr. Grasshoppa! Flying Beetle Little Green Beetle


wdz5wlmdgziahesk8tl_thumb.jpg 8dxq3f0yas9na23z5cab_thumb.jpg np24pzvma4ggsypu0q6u_thumb.jpg

Endret av Flyfishingnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Imponerende fluebinderkunst!

For de som ikke har oppdaget det enda, så legger Joakim ut masse bilder av disse fantastiske kreasjonene på Instagram.

Så søk opp brukernavnet på telefonen eller stikk innom her: http://instagram.com/flyfishingnorway

Personlig er det nærmeste jeg har kommet til å binde realistiske fluer, er et par halvveis vellykkede forsøk med Json vinger og vingebrenner :)

-Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde ikke vert førstevalget mitt på fisketur! Men på veggen derimot. ja takk!!

Rett og slett sinnssykt flott arbeid! har til gode å se mer realistiske imitasjoner noe sted tror jeg.
Slik fluebindekunst fortjener ikke å bli dengt ihjel av en fluestang etter min mening!

Bøyer meg i støvet :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik fluebindekunst fortjener ikke å bli dengt ihjel av en fluestang etter min mening!

Er ikke litt av poenget med å binde fluer den enorme tilfredsfølelsen som kommer av nettopp å fange en utvalgt fisk på hjemmelaget?

Ser at det ligger mye arbeid bak, men jeg hadde glatt tatt med meg noen på tur!

Flotte insekter Joakim. :thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke litt av poenget med å binde fluer den enorme tilfredsfølelsen som kommer av nettopp å fange en utvalgt fisk på hjemmelaget?

Ser at det ligger mye arbeid bak, men jeg hadde glatt tatt med meg noen på tur!

Flotte insekter Joakim. :thumbsu:

Joda forsåvidt, men nå trenger man vell ikke en så identisk imitasjon for og få fisk, eller hva? jeg har fått fisk på en simpel isoporkule bundet på en krok. ikke at det er noe å anbefale, men du skjønner greia.

Jeg hadde ikke hatt noe imot noen slike fluer, men hadde ikke spandert den på fisken med det første! Jeg hadde nok leita frem noe annet snadder i flueboksen først. Hovedsakelig fordi jeg mener dette er meget pent og forseggjort! de kler 'samlingen' bedre en kjeften til en fisk! ;)

Det er min mening, du har selvfølgelig din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.