Gå til innhold
Fiskersiden

Agnsild (brisling)


Simen85
 Share

Recommended Posts

den muligheten kan jo dukke opp vet du, jeg er nok mest båt, har ikke så mye til båt lengre, men funker til dorge turer, ellers på isen inne i topdalsfjorden, men største sø har jeg fått fra land, så kan ikke klage på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet om det funker med sild, brisling eller ansjos på glass? hørt om at salt sild skal funke bra, men har dere noen erfaringer med dette?

Etter min erfaring fungerer det temmelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger brisling på fiskebrygga i Arendal, men det må bestilles.. Koster 79 kr kiloen, men er nedfryst i kilosblokker.

På Jakt og Friluft i Arendal selger de brisling i mindre pakker tipper 250-400g til samme prisen. Min erfaring er at det lønner seg å kjøpe de mindre pakkene for de tiner lettere, og hvis ikke man er mange eller skal fiske masse så blir frossen brisling lett vassen når den er tint.

Håper det hjalp litt er tross alt kortere til Arendal enn til Østlandet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger brisling på fiskebrygga i Arendal, men det må bestilles.. Koster 79 kr kiloen, men er nedfryst i kilosblokker.

På Jakt og Friluft i Arendal selger de brisling i mindre pakker tipper 250-400g til samme prisen. Min erfaring er at det lønner seg å kjøpe de mindre pakkene for de tiner lettere, og hvis ikke man er mange eller skal fiske masse så blir frossen brisling lett vassen når den er tint.

Håper det hjalp litt er tross alt kortere til Arendal enn til Østlandet :D

Når jeg kjøper brisling bruker jeg å halvtine de og pelle de av etter hvert. deretter legger jeg de på ett brett med selofan (gladpac eller lignende) mellom hvert lag, og fryser de inn igjen. Singelfrossne er de mye greiere å bruke- da slipper du å tine de før du bruker de. har man de liggende i en liten isoporeske med kjøleelement varer de dagen lang...

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

si ifra hvordan de var da, håper han har fått tak på riktig type :)

Hei på deg :) Nå har jeg vært å kjøpt agnsild, dem så veldig fine ut dem, litt store kanskje men større agn å større fisk..;) Så nå gleder jeg meg til fisketur igjen snart, bare det blir bedre vær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han hadde ikke hatt det før, det var vist litt nytt det med å bruke agnsild her på sørlandet virket det som. Men håper det går unna å det er noe han fortsetter med ja.. Har du prøvd det på isfisking før? Funker veldig bra på all slags fisk, fått mye pen fisk på det :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, bruker du bly søkke når du bruker det på trolling eller? agnet vil vel gå helt i overflaten ellers?

har brukt bly pæresøkke et par meter før krok, ellers har jeg en dyprigg som er fin å kjøre ned på forskjellige dyp, det er et artig fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jo være fult mulig å få til en fisketur da, enten fra land eller på sjøen :)

Yes det blir bra, bare venter på litt fin vær igjen så er jeg alltid klar for en tur :) Fisker du hummer også? Når er det sesong for det? Hadde vært morro, det er jo så utrolig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jo være fult mulig å få til en fisketur da, enten fra land eller på sjøen :)

Yes det blir bra, bare venter på litt fin vær igjen så er jeg alltid klar for en tur :) Fisker du hummer også? Når er det sesong for det? Hadde vært morro, det er jo så utrolig godt :)

jeg fisker hummer ja, 1okt til ut november, så ikke mye annet jeg gjør i de 2 mnd :) ja bare å vente på finværet nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fisker hummer ja, 1okt til ut november, så ikke mye annet jeg gjør i de 2 mnd :) ja bare å vente på finværet nå..

Så det skulle bli fint vær til fredag igjen, så vis det stemmer så blir det ut å prøve litt :) Meldt regn å bra med pluss grader nå så jeg så da blir det litt varmere i vannet å mere liv i sjøørreten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.