Gå til innhold
Fiskersiden

Flott fiske i Langesund!


arobo
 Share

Recommended Posts

Fredag 5. april ble det endelig en bra fisketur, som også var den første ordentlige turen i saltvann i år. I håp om noen nye og spennende arter, drift-fisket vi litt rundt utenfor strender og fjellvegger.

Når vi startet og fiske var det overskyet og blåste en del, men det tok av utover dagen og endte med perfekt vær! :)

I de første timene ble vi plaget godt av hvitting, som beit med en gang agnet traff bunn, men noen flate ble det også i ny og ned.

a00iVqc.jpg Fin liten sandflyndre. Noe rart var at nesten alle sandflyndrene hadde en slags "svulst" mitt på sidelinjen, noen tydeligere en andre, men nesten alle hadde det. 3QBcmlK.jpg?1

Venter spent i finværet DFCskp4.jpg

Etter et par timer med kun hvitting og små sandflyndrer, skulle jeg endelig få noe mer spennende.

Akkurat som vanlig beit det etter noen få sekunder på bunn, og jeg tenkte vel noe sånt som: "nok en dritt fisk i form av hvitting" . Når jeg dro opp og fikk se hva som hang på slepet jublet jeg litt for meg selv, ettersom han jeg fisket med ikke engang viste hva det var jeg hadde fått. Gapeflyndre! :thumbsup:

Med 88 g og 22,5 cm var det akkurat ikke den største i fjorden, men i det minste en ny art. ElnhLim.jpg

5Czen8t.jpg

Etterhvert uteble hvitting helt, og ble erstattet av torsk. Det var helt syk kondisjon på torsken, så det var morro å dra torsk på den lille "flyndre stanga". 2WzeL4A.jpg 2,5 kg denne fightet helt ulikt annen torsk jeg har fått, helt til den kom til overflaten forventet jeg lyr..

lCdh0SA.jpg dagens største, desverre ikke jeg som fikk den :P

Noen sypiker ble det også, lCdh0SA.jpg fin farge på disse.

Med flott vær, ny art, ukjent hval type rundt båten og ikke minst bra fiske til tider, ble det alt i alt en flott tur! Ser fram til flere turer til dette stedet.

Til sammen ble det: 10-15 sandflyndrer, 1 lomre, 1 rødspette, 1 gapeflyndre, 3 sypiker, ukjent antall hvitting, 1 kolje (hyse), 1 knurr og et ukjent antall torsk på oss to som fiska. b4WOrCw.jpg

(Dette er min første rapport så det ble dessverre bare linker, vet ikke helt hvordan jeg legger ut bilder) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke greid å få til det med å dele bilder, men du har i hvert fall å få til det å dele fiskeglede, ekte fiskeglede ! Regner med at du deler med oss ennå flere opplevelser i takt med at du får ennå flere år på kroppen. Jeg regner med at vi kommer til å lese flere rapporter fra din side :)

Lykke til i fiskekarrieren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis ikke så fikk man kjøpt målebånd som teip på jernia for noen år siden

vis ikke så fikk man kjøpt målebånd som teip på jernia for noen år siden

Det er 2 ting jeg ønsker å bidra med når det gjelder leverandører av stenger :

- Rett klassifisering av stenger ( gr. ikke lb , samt pilking eller meiting)

-Målebånd på stengene

Om jeg får det til ? Jeg gir meg aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.