Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering nr. 2 (nattfluer for sjøørret i elv)


Recommended Posts

Svært bra beskrivelse. svært gode og klare bilder og!

når det gjelder flytefluer så kan jeg si med en gang at det har jeg bare fått småfisk på (under 1,5 kg). men blir spennende å binde opp noen slike.

hvilke elver har du hatt hell med den i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de største fiskene jeg har fått på disse fluene ligger på rund 3-4 kg, men elvene der jeg fisker tas det sjeldent SØ over 5kg.

elve jeg fisker SØ i er små elver innerst i fjordarmene her på vestlandet.

kan jo nevne at på en flom i den minste av disse elvene fikk vi over 20 SØ mellom ett og tre kilo på denne flua i løpet av ei natt i et par små høler.

kan bytte ut foamen med dubbing, eller fortynge flua slik at den går under overflatehinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme her Erik R. desuden har jeg modtaget din flue. en fin sag. har teste den i vejle å, en enkelt natt.

indtil videre har jeg kun fanget postbudet da krogen stak ud af konvolutten. hun var til gengæld et særdeles et flot eksemplar. der var dog ikke noget der tydede på at hun var på gydevandring og jeg var derfor nødt til at genudsætte hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kim andre:

flua kan bindes i allefal størrelser. tror du fikk str 8 om jeg ikke tar feil .dette er eneste størrelsen jeg bruker i juni. på sommeren gjør jeg motsatt som alle andre og går kraftig opp noen størrelser.

ps. denne flua fiskes mye saktere enn hva du vanligvis ville gjort med andre fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har fortsatt kun fått fluer fra lars henrik og kim andre. mp's fluer er straks på vei. men nå er det snart for sent å sende ut fluer..

er jo folk på ringen som ikke har mer enn 2 innlegg noe som bekymrer meg litt. var selv litt treg av meg til å få sendt ut fluer på lakseringen. men skal det være slik at vi får fluene etter sesongen så er dette siste gang jeg er med på noen ring.

MVH Erik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er sen, men 6 fluer er ferdige, skal få ferdig resten før helga! Dere er ikke glemt, men jeg har nettopp kommet hjem etter fire uker i Spania, så tiden har ikke vært på min side. Sender de 6 ferdige fluene ut i morgen, så får de som allerede har sendt meg flue -->flua si

MVH

Storfiskern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.