Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som har prøvd denne lina?


omern
 Share

Recommended Posts

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluesnører/Enhånds-hel-liner/Cortland-Seatroutseeker-Pro/Cortland-Seatroutseeker-Pro-WF6-Med-Ghosttip---Flyt-Intermediate-142318-p0000073703.aspx

Er relativt fersk fluefisker, men skal gjøre noe med det, denne sesongen! :) Har en klasse 6 stang, hvor jeg er nødt til å skifte line. Snella har ligget i bil en stund, hvor det har vært fuktskader (uten min viten) som gjør at jeg vil skifte. Har fisket med intermediate etter SØ bare. Ble lagt på når jeg kjøpte settet, å i og med det er det eneste jeg har fisket med, er jeg usikker på om det er det dere kaller fast eller slow! Men fint om noen kan komme med noen hjelpende ord, å kanskje egne erfaringer med lina! :)

MVH Rookie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvd den lina, men Guideline Coastal er spesialdesignet for SØ fiske, du får lina i flyt, slow int, og fast int.

denne kan jeg anbefale!

http://www.guideline.no/?module=Webshop;action=ProductGroup.publicOpen;pagesize=12;id=462;template=norWebshop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke den lina spesielt, men snører med flyteline innerst og synkende tupp er tipp-topp allroundsnører etter sjøørreten. Synkehastighet er en smakssak, sjøl liker jeg heller at det synker litt for fort enn litt for sakte. Så kompenserer jeg heller med raskere inntrekk/mindre venting før inntrekket starter der det er grunt eller forholdene av en aller annen grunn skulle tilsi det.

For to-tre år siden testa Terje Bomann-Larsen 16 snører for AoF, kan jo være smart å lese. Riktignok er dette klasse 7, men gir vel grei pekepinn lell. Og et godt snøre i 2010 er vel fortsatt et godt snøre: http://www.bomann-larsen.no/pdf/saltvannsnorer.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Guideline Coastal lina til min Guideline LeCie 9,6' MF - Dette snøret går som et skudd, selv i vanskelige vindforhold. Slow Intermediate versjonen er perfekt til sky fisk som Sjøørret og Havabbor. Anbefales på det sterkeste! Dersom fisken går lenger ned i vannlagene kjøper du deg et Fast Intermediate i tillegg til en ekstra spole til snella di så har du muligheten til og fiske dypere på et blunk :)

Cortland har også noen Clear Camo liner som er veldig fine til Sjøørret. Klarer ikke ta igjen hva denne lina heter da det er mangen år siden jeg hadde den. Spør Helge S her på forumet. Det var han som tipsa meg om dette snøret!

Mener og huske at det var et Cortland 444 Slow intermediate Clear Camo eller noe i den duren.

Endret av Alexander Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluesnører/Enhånds-hel-liner/Cortland-Seatroutseeker-Pro/Cortland-Seatroutseeker-Pro-WF6-Med-Ghosttip---Flyt-Intermediate-142318-p0000073703.aspx

Er relativt fersk fluefisker, men skal gjøre noe med det, denne sesongen! :) Har en klasse 6 stang, hvor jeg er nødt til å skifte line. Snella har ligget i bil en stund, hvor det har vært fuktskader (uten min viten) som gjør at jeg vil skifte. Har fisket med intermediate etter SØ bare. Ble lagt på når jeg kjøpte settet, å i og med det er det eneste jeg har fisket med, er jeg usikker på om det er det dere kaller fast eller slow! Men fint om noen kan komme med noen hjelpende ord, å kanskje egne erfaringer med lina! :)

MVH Rookie

Dette er et glimrende snøre!

Glatt og fint, og omtrent uten minne, slik at det ikke "tvinner" seg om du fisker uten linekurv, og det strekker seg veldig fint på kastene.

Det som kan være greit å merke seg med dette snøret, er at det er ganske lett, så jeg anbefaler at du går en klasse opp på linen.

I ditt tilfelle med en #6 stang bør du gå for snøreklasse #7 når du går for Seatrout Seeker Pro.

Personlig liker jeg dette snøret bedre enn Coastal snøret til Guideline, men dette er en smakssak i min mening.

Håper dette var et greit svar på spm ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.