Gå til innhold
Fiskersiden

Problem med dorgesnelle


Wobbla
 Share

Recommended Posts

Hei!

Har ei ambassadeur 6500 syncro som jeg bruker på ene dorgestanga mi som har fått ett litt merkelig problem!

Problemet oppstår hvis jeg bruker syncro-bremsen (sveiver bakover),for når jeg da sveiver vanlig igjen så vil ikke sveiva "ta tak" og spinner bare på akslingen!

Hvis jeg presser sveiva inn mot snellehuset så griper den igjen og fungerer som den skal!

Skrekksenarioet er jo selvsagt hvis dette skjer under kjøring av fisk for det kan fort bli i overkant spennende tror jeg! :startle:

Er det noen som har vært borti dette problemet før og evt har noen tips?

Kjempefornøyd med snella ellers og har egentlig ikke lyst til å kvitte meg med den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet med en av mine sneller, men det går alltid over om jeg skrur litt på bremsen. Pleier å stramme bremsen så langt det går begge veier føre den funker igjen. Kan være ekstremt irriterende til tider :glare:

Jeg vet!

Skulle det skje under kjøring av fisk så kan det bli skikkelig krise!

Har prøvd litt forskjellig for å få snella til å "ta",men det eneste som nytter er å presse sveiva inn...

Jeg har to av disse snellene,men det er kun problem med den ene og det er den nyeste av de to...

Den eldste funker helt perfekt selv om den er ihvertfall 15 år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.