Gå til innhold
Fiskersiden

Min livs sjøørret i Oslo komune.....


Maritim
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sinnsykt!!! grattis

Takk for det :)

Gratulere me flott fisk :) konge!!

Ja det var helt konge! Skulle nesten tru du var der :)

Rått grattis..

Takker :)

Nydelig fisk, det går vel ikke an å få en mer perfekt sjøørret enn det. Gratulerer så mye :goodjob:

Fisken var spesiell ja :) takk og takk!

Her snakker vi mer adrenalin enn et voksent menneske nesten har godt av. :D Min dypeste beundring!

Det var veldig kult. Med fare for å høres blærete ut, pulsen stiger ikke lengre på samme måten når det gjelder ørret på en kilo eller to, men dette var sinnsykt (og sikkert ikke helt sunnt for en gamlis :) )

Litt av en fisk. Gratulerer. Har sjøl fått fisk som har beita sild gjennom vinterer, dog på bare vel en tredel av den vekta der, så jeg kan bare fantasere om kampviljen den hadde. som erik sier, litt av en motivasjon å se at slike finnes.

Pussig det der, i ørretverdenen er det gutta med hengevom som er både raskest og penest :)

Potensialet for å vokse seg til storørret i Oslofjorden er, ja... stort :). Det er mye å beite på. Marker, krepsdyr, brisling og sild, finnes i mengder. Så det er bare å kjøre på og følge næringskjeden.

Jeg tror helt sikkert det finnes mye storørret i fjorden, men å treffe den med flua er værre. Min teori er at de store eksemplarene som beiter på 2/3 hg's sild, er utenfor rekkevidden av konvensjonell sportsfiskeredskap mesteparten av tida. De beiter på storsild pelagisk og er dermed umulige å nå med flua.

Det som skjedde forige helg var nok at store mengder børstis lokka silda inn på grunna, og etter silda kom storørreten.

Rart at fisken valgte den lille flua, men det var vel som en "after dinner mint" etter at han hadde lagt innpå ei storsild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Drøy kubbe, og sjuk k-faktor. Har dorga opp endel bra SØ i fjorden sjøl, men fortsatt en bra bit unna den fisken der. Når det er sagt blir de største sjøørretene i fjorden hvert år tatt på dorging med rigg på relativt stort dyp midtvinters i sildestimene. Gutta som holder på holder imidlertid kortene tett til brystet når det gjelder plasser og fangster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.