Gå til innhold
Fiskersiden

Billig jerksnelle


Recommended Posts

regner med at du har lest de trådene om kjøp av jerkutstyr & haspelsnelle til jerk som finnes lenger ned i jerkforumet?

skal du gå for haspelsnelle vil jeg brukt en 4000-modell istendenfor større pga av tyngden. 4000-modell holder i massevis til gjeddefiske. skal du bruke til raske tropiske arter så bør den jo være av en viss kvalitet også. brukte haspel et par år sjøl før jeg gikk over til multisnelle i fjor høst. det går helt fint å kjøre med haspel, men jeg synes det er hakket vassere med multisnelle.

jeg har lavprofilsnelle; revo toro 51HS og synes det er nydelig. kjente på denne og ambassduer 5601 jerkbaiter i butikken før jeg kjøpte. det å kjenne på snellene før man kjøper anbefaler jeg sterkt. snella skal tross alt ligge godt i handa under fisket gjerne over flere timer.

stanga jeg har er en savage gear woody light med kastevekt 100gr. ikke den billigste stanga og snella, men utrolig lett og fin å fiske med.

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det hundre ganger før og jeg skriver det gjerne igjen :-) . Det billigste kjøpt vil garantert bli det dyretst. Å kjøpe billig gjør at du får det du betaler for, Å spare litt ekstra slik at du får noe ordenlig er det billigste alternativet. Sneller får mye juling under jerkfiske.

Revo inshore er en knallfin jerksnelle som tåler påkjennningen. som jerkfikse påfører snella.

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Multiplikatorsneller/Ambassadeur/Revo/Ambassadeur-Revo-Inshore-Low-Profile-LH-Sveiv-p%C3%A5-venstre-side-114958-p0000046274.aspx

Du må ut med litt ekstra en budsjettet nå men skal du ha en snelle som funker så må du opp på det nivået uansett. Så istedenfor og først kjøpe billig for så å måtte kjøpe en slik så har du da betalt opp i mot 2000,- for ei snelle som kunne ha koster deg 1400,- Denne er også laget for saltvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.