Gå til innhold
Fiskersiden

Småflekka, agn og kroker!


arobo
 Share

Recommended Posts

Ja, som dere ser lurer jeg da på hvilket agn og kroker som er best til småflekket rødhai. Vet at makrell og sild er gode agn, men funker agn som sei, hvitting eller sypike? (vanskelig å få tak i makrell nå på året) ;)

Lurer også på om sirkelkroker funker, og hvor store? Plassen jeg kommer til å prøve er full av agntyver, iform av hvitting og sypike.

Kom tilfeldigvis over en ganske stor hai på lyse dagen ifjord http://imgur.com/TZipkxZ&0Uyw1Q9#0

Agnet på med makrell og slang ut, og agnet ble vekk, jeg satte tilslag og den satt http://imgur.com/TZipkxZ&0Uyw1Q9#1 Fin var den også!

Men denne må vel ha vært syk? Skal derfor prøve å fange den på den normale måten..

Burde jeg ha denne skrevet opp på arts-lista, hva syntes dere?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykeste.. aldri hørt om kikkfisket rødhai midt på dagen. Syk var den nok ikke, men den har sikkert forvillet seg litt fra sin normale plass.

Av kroker så er 1\0-3\0 fint å bruke, og fisk som agn.

Var den du fikk kroket i munn? Før den isåfall opp på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet ut så makrell biten la seg rett ved siden av, så så jeg ikke makrell biten lenger og satte tilslag. Den ble kroket i munn ja, men den satt i den øvre tanngarden.

Da kan du sette den på artslisten din :-)

Den så grov ut, veide du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owner mutu light circle er uovertruffen til haifiske.

Går du opp til 3/0 sitter ikke fullt så mange av agntyvene. Men surretråd eller surgifix er et must

Svær var den jo. Når du får neste får du legge ved siden av samme stang så får du et sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owner mutu light circle er uovertruffen til haifiske.

Går du opp til 3/0 sitter ikke fullt så mange av agntyvene. Men surretråd eller surgifix er et must

Svær var den jo. Når du får neste får du legge ved siden av samme stang så får du et sammenligningsgrunnlag.

Til dritthai ja, vi prøver J-krok her på berget :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sikkert et par makreller til deg hvis du vil satse :)

jeg fisker dem bare på isen,og der har jeg brukt owner tilsvarende 1/0 størrelse,men har inntrykk av at folk flest bruker litt større krok.

send pm om du vil ha et par agnmakrell. (bor på sundby)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F******!

Gratulerer med drømmefisk! Til hågjel og annen bruskfisk fungerer Owner Mutu Light bra!

Så ut som en STOR flekkis! Husk vekt neste gang!

Syk var den nok ikke. Syk fisk biter sjeldent :)

Takk, grunnen til misstanke om at den var syk var først og fremst "fighten" om jeg kan kalle det en fight.. Det var nærmest som å løfte den opp på brygga. Men den var jo også ganske blek.

Det var en flott hai ja, nesten bra du glemte vekt, hvis ikke tror jeg norgesrekorden min kunne blitt truet

Takk, ganske kjipt å tenke på det med vekt i ettertid.. ;)

har sikkert et par makreller til deg hvis du vil satse :)

jeg fisker dem bare på isen,og der har jeg brukt owner tilsvarende 1/0 størrelse,men har inntrykk av at folk flest bruker litt større krok.

send pm om du vil ha et par agnmakrell. (bor på sundby)

PM sendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.