Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde Rocken Roll.


pikewallis
 Share

Recommended Posts

PC12037.jpg Anders Rollen med tummel upp

Ja du min venn Anders hvor skal man begynne ? Vi har jo lært hverandre å kjenne igjennom nettet og at vi treff hverandre på Bøjda Spøn.
At du har et stor stor interesse for fiske skjønte man jo fort og ikke mist jerkfisket. Det finnes vil ingen buster i verden du ikke har i kassa de :-)

I dag skulle vi for første gang reise ut i sammen noe du hadde tatt initiativ til og når Anders byr opp til dans gjelder det å holde takten.

PC11963.jpg Anders

Rikard var også med på turen i dag. Så to Svensker mot en Normann. Hvordan det gikk det kan jeg avsløre med en gang. Jeg fikk grisebank, rett og slett grisebank.

PC11962.jpg Rikard

I mellom 11,3 og 13,3 grader var det i de tre vikene vi fisket av. Og første strekket skulle vise seg å sette standarden.

PC11910.jpg Rikard kjører fisk
PC11916.jpg Mc Mio i fargen fegis.
PC11918.jpg ikke alt for stor, men en fin start.

Så var det Anders tur og dette var den første fisken av mange han skulle få denne dagen.

PC11921.jpg Husk stram line :-)
PC11924.jpg Wolfcreek tail
PC11933.jpg ikke riktig 5 kg.

Anders har en 5 pluss på ismeite som PB på jerk er PB snipe så målet for i år var 5 kg noe jeg hadde lovet å hjelpe til med.
Denne rakk ikke helt opp, men en fin fisk var det.

Så var det min tur. Langt inne i vassen kom denne som en rakket mot min flat bone cliker.
Skjønte for at vi var over størrelse snipe :-)

PC11934.jpg svelga hele agnet.
PC11936.jpg regnbue farget
PC11958.jpg 6400 gr

Da var det 1-1-1 og jeg med størst så langt. Regnet med at det skulle bli greit å hamle opp mot disse to Svenskene.
Men da satte de inn en veksel jeg aldri har sett før. De fikk fisk på fisk på fisk.

PC11959.jpg eat me
PC11969.jpg fæsk igjen
PC11982.jpg nytt kast
PC11991.jpg fæsk igjen

Denne tok en westin jetta tail.

PC11992.jpg splash
PC11996.jpg splash
PC11999.jpg borte :-)
PC12008.jpg Nei da :-)
PC11988.jpg nytt kast...
PC12034.jpg fæsk igjen

Og nå begynte stemningen i båten å stige, dette måtte være 5 kg's fisken Anders hadde drømt om å få på jerk, det måtte være det.
Og jaggu meg var vi på 5400 gr tatt på en buster jerk hot pike.

PC12046-300x255.jpg buster orginal hotpike.
PC12044.jpg 5400 gr
PC12037.jpg jepperdiii ferdig med det målet hehehe. etter litt hopping rundt i båten, litt klemming osv fiska vi videre

PC12024.jpg buster i alle farger.
PC12025.jpg og flere lag

Etter denne vika tror jeg det sto 1-3-4 Rikard leda tror jeg.
Så kjørte vi til en ny vik og her skulle det skje magiske ting.

Her fikk jeg en på 9,2 i fjor sa Rikard, fisk skrek Anders. Nei f*** jeg tappade den, nei den er der, nei f*** jo hold stram line nå.....
Denne kan være stor, bare går å stanger i bunnen. Herre gud Anders nytt pb igjen og nå snakker vi et realt pb. Rikard var oppe i 7-8 kg men vi så fort at denne var større.
Trodde det bare var i Øyeren 10+ dansa, men denne gjorde en tailwalk av de sjeldne, dessverre så var jeg og Rikard så opptatt med fisken til Anders at fotoapparat ikke ble tatt opp, men skit i det egentlig, er måtte vi få opp Anders sin livfisk så langt.

PC12051.jpg 10040 gr og 110 cm
PC12046-300x255.jpg buster orginal hotpike.
PC12037-300x199.jpg jepperdiii ferdig med det målet hehehe. etter litt hopping rundt i båten, litt klemming osv fiska vi videre

Det er rart med det. tre ganger har jeg fått den opplevelsen jeg nå fikk i sammen med Andres og Rikard. En gang var det for en av mine egnene fisker andre gangen var nå Manhood bikka 10 på sperillen og så i dag. Det blir så jeg slipper en tåre. Når man ser hvor mye dette betyr for Anders så blir man litt rørt. Gleden var ubeskrivelig i båten.

Som regel får man en liten utladning etter en slik fisk, men Anders ikke snakk om, ut i med buster igjen.

Og smack i backen. Og nå kjørte de fisk begge to.

PC12073.jpg dobbel drilling
PC12086.jpg to glade karer.

så fikk jeg en inne i mellom :-))

PC12094.jpg mangeboys shadd.
PC12121.jpg Mc mio var het i dag.
PC12126.jpg Rikard med en av sine mange gjedder i dag.
PC12134.jpg Så var det Andreas igjen
PC12114.jpg En ny dobble :-)

Dette er en av mine topp 5 fisketurer. Rart når man selv får kun 3 stykker, men den opplevelsen vi tre hadde i sammen i dag var helt konge.
At det skulle lykkes til de grader for Andreas gledet både meg og Rikard.
Fikk all fisk på grunnere en 2 meter.

JEG TAR AV MEG HATTEN OG ALT ANNET ANDERS, DU SKAPTE FISKEMINNER FOR MEG I DAG MEGET GODE MINNER.

AT DU FØRST KLINER TIL MED 5,4 SOM DU VAR SKJELE GLAD FOR FOR SÅ Å KLINE TIL MED 10,04 JA DA KOM TÅRENE.

PC120511.jpg 10040 gr og 110 cm

EN STOR TAKK TIL DERE BEGGE TO SOM GA MEG DENNE DAGEN :-)

JEG HÅPER VI SNART KAN DRA UT PÅ TOKT IGJEN.

20-25 FISK I BÅTEN OG KANSKJE 10 STK MISTET JAJAJAJAJ, DET ER DETTE SOM ER GJEDDFISKE.

BETENE SOM VAR HETEST I DAG.

KGrHqNpcFCpp84JjBQ0zMbPz1w60_35-1.jpg

EG048-C202b.jpg

abutailar.jpg MC MIO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.