Gå til innhold
Fiskersiden

Tyngre snøre klasse enn stang.


ihlmandar
 Share

Recommended Posts

Heisann

Overtok en fluepakke fra en nabo som ikke synes det og sitte fast i trær var spesielt festlig her i fjor.

Er vel denne stanga så vidt jeg har funnet ut:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Fluestenger/Scierra/Matuka-V2/Scierra-Matuka-V2-9-4-4-delt-Nyhet-2012---Anbefalt-klumpvekt-9gr-136393-p0000067766.aspx

Er ei #4 stang. ikke spesielt eksklusiv, men skulle duge til sitt bruk. Etter å ha testa den litt på mer eller mindre islagt vann synes jeg den føler litt "tungkasta", så her om dagen at det er snøret som sitter på er tilhørende #5 (ligner mistenkelig på dette http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluesn%C3%B8rer/Enh%C3%A5nds-hel-liner/Scierra-HMT-V2/Scierra-HMT-V2-Fluesn%C3%B8re-Flyt-WF5-Orange---Optic-White-Head-27m-11gr-134194-p0000065565.aspx)

Spørsmålet er rett og slett om det er en ide og investere i et nytt #4 snøre, eller om en skal infinne seg med at man får det man har betalt for?

mvh..

edit endret snørelink

Endret av ihlmandar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk ut Sixth Sense til Airflo.. #4-5 er ett lett #5 snøre og ett tungt #4 snøre.. jeg liker det veldig godt til min Streamstix troutseeker #3.. Da i #3-4

Har forresten lest at matuka stanga er rimelig god, har aldri prøvd den selv da.

Endret av Hotfix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å dra av snøret av snella og kveile det opp og veie snøret på ei gram vekt for å se hvor tungt det er.

Som sagt tidligere, så er det bedre at det er litt for tung en for lett.

Foreslår du at han skal veie hele snøret, eller har du en anbefalt lengde av snøret han bør veie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.