Gå til innhold
Fiskersiden

Graturlerer med dagen i morgen !


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Ja, det er 1 dag for tidlig med å gratulere !! Denne dagen , den 16. mai betyr allikevel veldig mye for meg. Det var dagen jeg ble forelsket i Norge :), og min 1. besøk - ferie i Norge. Da var jeg bare 1 drittunge på 17 år og kommer aldri til å glemme 17 . mai dagen etter med mange gode norske venner , moren til mine unger, Kongeterrassen , mine 1. norske glosser : " 1 øl til takk ". Lærte også at det var mye god mat i øl ;)og at nordmenn ikke hadde samme kontroll over alkohol forbruket som oss fra sydligere strøk. Alkohol bør nyttes, ikke misbrukes: Lærte også hva å "rope på elgen"

betydde for dere, og etter å ha hørt maaaaange som ropte på elgen :)

Noen år senere ble jeg kjent med akevitt , lutefisk, fenalår, smalahovet og rakk ørret : Vær stolt av alt dette !! Norsk akevitt er bedre en den beste Cognac !!

Gutter : For dere i de yngre generasjoner : Les norsk historie !!

Ble så forelsket i dette landet at samme året kom jeg på besøk 3 ganger... Jeg fant ut at jeg egentlig ikke ble født på rett plass i kloden , men jeg gjorde noe med det. Allikevel hadde jeg mine plikter og befal karrieren i Marinen kalte på meg og det tok flere år før jeg kunne "gi slipp" ( var ikke lov for oss den gang å reise ut av landet og før "kontrakten" med Marinen var unnagjort ...Moren til mine unger ville heller ikke gi slipp på meg :) og da var det bare å flytte til Gran Canaria og min familie , som 17. åring !!!! Om det hadde skjedd i dag og om jeg hadde hatt 1 datter , hadde jeg for f*n ikke tillat det som far !!Det gikk heldigvis bra og hun skapte sin egen karriere og studiene der nede mens hu tålmodig vente på at jeg skulle bli ferdig....( stakkars jente , hu måte vente 1424 dager !!!)Snakk om å være tøft !! Jeg ble ferdig og "løst opp" fra kontrakten .Det var bare å flytte ditt mine urinstinkter følte seg hjemme : NORGE !!

Ja, kjærlighet flytter fjell !!

Edit: Det finns bare 1 ting jeg ønsker å få utryddet i Norge : Janteloven!! Den er med på å hindre at de beste av våre talenter tør å sette vår land på verdenskartet !!

Nei, vi er ikke like !! Det er lov å være individualist, dog er det best om man får sjanse til å være kollektiv individualist...

" Jeg ble forelsket i Norge , jeg giftet meg med Norge,jeg skal aldri skille meg fra Norge, jeg skal setter arv fra meg i Norge og askene etter kroppen min skal spres i den norske havet..." ( før eller senere havner litt av det på Kanariøyene ;) )

GRATULERER MED DAGEN I MORGEN !!

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, alle sammen :) Flott innlegg Lopez :)

Det er Ikke rart du ble forelsket i Norge som 17 åring! vi lever i verdens flotteste land ;)!

Skal love deg at det var betydelig tøffere for oss unge den gang i 80 årene og som småbarn foreldre ( lånerenten på bolig var opp mot 18 % den gang) !! I dag får for mange av dere det meste rett i hendene ( farlig for vår fremtid)Enig : Flott land å leve i :) , men glem heller ikke historien gjennom tidene ( især hvor mye deres forfedre sleit for å få det til)

Nød og behov skaper utvikling . Alt for mye rett i fanget skaper dekadens og slappe etterkommere...

Det var dekadens som tok knekken på de fleste store kulturer og " sivilisasjoner"

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin historieleksjon! Det var sikkert beinhardt på 80 tallet... enda mer beinhardt var det sikkert på 60 tallet... veldig off-topic spør du meg :) Jeg siktet mer til andre ting en lånerenten på bolig osv i min forrige post. Tenkte mer i retning den flotte naturen, mulighetene innen jakt, fiske, friluftsliv osv her til lands ... Regner med det var en av tingene du ble 'forelsket' i når du satte dine bein i Norge for første gang. Korriger meg gjerne vist jeg er helt ute på viddene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer i retning den flotte naturen, mulighetene innen jakt, fiske, friluftsliv osv her til lands ... Regner med det var en av tingene du ble 'forelsket' i når du satte dine bein i Norge for første gang. Korriger meg gjerne vist jeg er helt ute på viddene!

Stemmer + folket + "Space" , og selvfølgelig jenta mi :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.