Gå til innhold
Fiskersiden

Båtfiske etter gjedde -treffet


Recommended Posts

Treffsponsorene 2005:

nordisk-2005.jpg

cocacola-2005.jpg

grej-2005.jpg

gero-2005.jpg

aof-2005.jpg

Tenkte å starte en egen tråd, det kan fort bli litt avsporing i de andre tror jeg:-)

Lurer litt på følgende: Hva skal vi ta med oss, hva har de som har båt? Dette er jo et fiske jeg iikke har prøvd før, og vel heller ikke har utstyret til..... stiller bårførerer med utstyr og så erstatter vi det som evt slites? (Nypris selvfølgelig)

Hvor væravhengig er dette fisket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MC85

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Hvor væravhengig er dette fisket?

Min erfaring er at gjeddebettet er best ved overskyet vær....Er det stekende sol har gjedda lett for å bli passiv, og går heller inn mot land for å sole seg!

mmm. men fin å stalke med flue da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rigget trolling båt.

Men det er vel ikke slikt fiske du ønsker deg, og det er heller ikke det vi har lagt opp til!.

Regner med at du har med deg ett lite arsenal av stenger/sneller.

Området hvor fisket vil foregå ligger i deltaet og foregår stort sett slik.

Dorging med inntil 3 stenger i dyprennene.

Meite fra ankret/drivende båt.

Kaste fiske med wobler/sluk/spiner fra ankret/drivende båt.

Jeg har det meste du vil trenge av woblere og fortomsmateriale.

Været: tja som ved annet fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Thile

Jeg har en rigget trolling båt.

Men det er vel ikke slikt fiske du ønsker deg, og det er heller ikke det vi har lagt opp til!.

Regner med at du har med deg ett lite arsenal av stenger/sneller.

Området hvor fisket vil foregå ligger i deltaet og foregår stort sett slik.

Dorging med inntil 3 stenger i dyprennene.

Meite fra ankret/drivende båt.

Kaste fiske med wobler/sluk/spiner fra ankret/drivende båt.

Jeg har det meste du vil trenge av woblere og fortomsmateriale.

Været: tja som ved annet fiske

HAr med litt utsyr, hvilket av følgende er mest passende?

Fox Warrior 2.75lb

Fow Warrior 3.25lb

Fenwick BNH 5-35gram (12.6ft)

Ron T 15-60gram 9ft

Sneller:

Shimano Aero BR 8000 m/ 0.30 multi

Shimano Stradic 4000 FA m/0.20 Multi

Okuma 4000 BR m/ 0.40 Mono

Fortommer er det skralt med, lite utvalg også her. (Mulig jeg får kjøpt noen der nede...) Har noen wobblere (presanger fra AOF:-) og agnkroker kal jeg vel klare...hva slags kroker brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med Thile så har jeg det meste som trengs av wobblere/fortommer, i tillegg så har jeg lagd opp noen ferdige agnfortommer. Har både makrelldupper og gjeddedupper, samt at jeg tar med meg 2 trollingstenger med snelle til utlån.

Det er også mulig med fluefiske fra framdekket på båten min, dette er dog forbeholdt erfarne fluefiskere med god kontroll på det de driver med, av sikkerhetshensyn!

@KIS: 9 fotingen din er utmerket for båtbruk, det samme er Warrioren.

Jeg kan godt slenge med ei 9 fots slukstang for utlån også.

NB!! eg anbefaler dem som evt. skal ha med eget dorgeutstyr å bruke MONO sene, dette pga slitasje etc.

Vedr. været: både MC85 og Thile har helt rett[ :D ] Personlig trives undertegnede i hvertfall best i oppholdsvær. Antagelig er det også litt tidlig på sesongen for at gjedda skal gå inn og sole seg, spesiellt med tanke på at gytetiden nok har blitt litt forskjøvet pga vannstands problematikken i Øyeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Tenkte å starte en egen tråd, det kan fort bli litt avsporing i de andre tror jeg:-)

Lurer litt på følgende: Hva skal vi ta med oss, hva har de som har båt? Dette er jo et fiske jeg iikke har prøvd før, og vel heller ikke har utstyret til..... stiller bårførerer med utstyr og så erstatter vi det som evt slites? (Nypris selvfølgelig)

Hvor væravhengig er dette fisket?

Siden det er blandt annet jeg som skal være med på samme turen som deg KIS, så kan jeg jo fortelle hva jeg skal ha med.

ØL, Øl, Fluestanga, en boks med julgransflugor og kanskje en stang jeg kan duppmeite med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Cato

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Tenkte å starte en egen tråd, det kan fort bli litt avsporing i de andre tror jeg:-)

Lurer litt på følgende: Hva skal vi ta med oss, hva har de som har båt? Dette er jo et fiske jeg iikke har prøvd før, og vel heller ikke har utstyret til..... stiller bårførerer med utstyr og så erstatter vi det som evt slites? (Nypris selvfølgelig)

Hvor væravhengig er dette fisket?

Siden det er blandt annet jeg som skal være med på samme turen som deg KIS, så kan jeg jo fortelle hva jeg skal ha med.

ØL, Øl, Fluestanga, en boks med julgransflugor og kanskje en stang jeg kan duppmeite med...

Ingen har fortalt meg at vi skal ha piskeing i båten:-)

Drar nok ikke med egen fluestang, men jeg får vel lage knuter på fortommen til noen andre tenker jeg...[ :D ]

BTW: Det blir 13fots 3.25Warrior stanga som blir med på tur, 2.75lb stanga mangler innlegg i en ring så da tar jeg ikke sjansen på å ta den stanga med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ryggrad kan man nesten ikke få nok av når man skal drive krokene inn i harde gjeddekjefter.[ :D ] Enig med deg i at laaange stenger kan være litt trøblete i båt, men ser ikke noe stort problem med å bruke 12 fotinger til meite. Kan jo seff være litt køddete å lande fisk aleine, men det er jo ikke no' tema under treffet[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 fotingen passer sikkert som hånd i hanske den, KIS![ :D ]

Tror ikke det blir NOE problem med Warrioren heller. Det handler bare om litt disiplin i båten[8D] Hør med Thor om han kan ta med gigahåven sin, da jeg bare har (etter Trym' mening) en latterlig liten håv[ :D ] Dette i tilfelle jeg er opptatt med å styre båt, og dere ikke har lyst til å håndlande gjedder, hvilket undertegnede foretrekker.[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.