Gå til innhold
Fiskersiden

Danielsson snelle


storform
 Share

Recommended Posts

Jeg benytter en 9thirteen til min 15-foter i samme klasse og synes jeg har mer enn god nok kapasitet. Det skal sies at jeg har valgt å benytte gelspun backing på mine sneller som tar en del mindre plass (er tynnere pr samme styrke) enn tradisjonell backing. Jeg er ikke tilhenger av å bruke større hjul enn nødvendig da jeg synes det kan gjøre noe med balansen og kastegleden. Liker du store hjul og benytter normalbacking kan du jo gå for den store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nevnes at jeg benytter noen av de letteste stengene og stort sett også går med en 13-foter påmontert en 8twelve da jeg har begge. (Til og med i sort)

599271_10150834454120194_1209761984_n.jp

Også det synes jeg balanserer greit. Slik jeg opplever det i dag er at de fleste stenger har en balanse som tar lite hensyn til snellevekten egentlig. Bakgrunnen er følelsen jeg får av stengene når jeg "liksomkaster" med bare en stang uten påmontert snelle og snøre. De fleste snellene er som du sier såpass lette at jeg synes at de uansett ikke påvirker selve balansen på noen måte, men at man heller får en litt lettere opplevelse når man går time etter time en uke eller 2 og kaster og kaster....

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.