Gå til innhold
Fiskersiden

Går mot rotenonbehandling av Kasut og andre dammer


Recommended Posts

Er jo en mulighet det! Men for å få opp så mye karpe som mulig derfra så er vel andre tiltak mer aktuelle? Eller kanskje ikke. Jeg lurte i første rekke egentlig bare på om noen viste om det er aktuelt til våren, slik at det bare er å glemme å fiske der til sommeren og om NCS har tenkt på noen tiltak som man eventuelt kunne bidratt med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail angående denne tråden. Jeg er desverre ikke så aktiv på fiskersiden lenger men gan gi litt opplysninger i denne saken.

Jeg har samarbeid med NIVA og fylkesmannen vedrørende kartlegging av Solabbor.

Jeg kan berolige dere med at det ikke er umiddelbar fare for roteonbehanndling av Kasut.

Det var tidligere snakk om Roteonbehandling av Kasut. Det er ikke så aktuelt lenger. Det er flere grunner til dette.

Det som er viktig er at INGEN må fjerne karper fra Kasut da vannet er fullt av Vasspest. Dette blir med karpene til nye lokaliteter.

Man kan fiske karper der men husk avkrokingsmatte og karpehov.

Den øvre dammen har jeg sperret for fritt fiske. Hvis noen ønsker å fiske der må jeg kontaktes på forhånd.

Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Charlie!

Nå ble jeg ordentlig glad. Dette er jo en perle av et vann, hvertfall for meg som er en relativt fersk karpefisker og fortsatt lærer meg forskjellige

metoder og ikke jager etter de aller største enda.

Så da jeg så temaet om rotenon begynte jeg å skjelve greit i vadebuksene, men da kan jeg omsider skli tilbake til normal hvilepuls :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Charlie!

Nå ble jeg ordentlig glad. Dette er jo en perle av et vann, hvertfall for meg som er en relativt fersk karpefisker og fortsatt lærer meg forskjellige

metoder og ikke jager etter de aller største enda.

Så da jeg så temaet om rotenon begynte jeg å skjelve greit i vadebuksene, men da kan jeg omsider skli tilbake til normal hvilepuls :D

Det er kanskje Norges fineste lille vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig med deg i Rage!

Som jeg skrev tidligere i posten så fikk dette vannet og hele settingen meg til å legge fluestanga på hylla og heller begynne å fiske aktivt etter karpa. Har jo meitet mye "back in the days", men ingenting slår meite etter karpa!!

Kasut har alt jeg kan drømme om. Stor (hvertfall for meg) fisk, storslått natur og en fred som man må til dalstrøka og innafor for å finne i samme skala. Takk og pris for at dette vannet kan få hvile i fred :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.