Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske etter SØ i Ofoten og Lavangen-området


Cochise
 Share

Recommended Posts

har vært noen tura med kraftverket i rombakken å testa sia produksjon går før fult dær inne på denne tia av året men har ikke sett eller kjent noe som helst. må nok vente til sola byne å varme sandbunnan før den trekk inn å jakte så regne med at i mars når den gir mere varme og ikke bare lys at det blir å skje ting. Men det hindrer meg ikke i å teste litt med fluestanga i ny å ne.... vet det går mange rugger på 5-10kg rund hær :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har økt artsutvalget i flueboksen før årets SØ satsing. Jeg er ikke så sikker på at det vil gi meg mer fisk, men jeg måtte få litt utløp for fiskefeberen. Den rekeimitasjonen i midten er veldig tung til å være flue! Den veier ca 2g, mens de andre ligger på 0,2-0,5g. Jeg kan dermed bruke den uten å legge til dupp eller sluk som kastevekt :goodjob:

112960_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg fluestang i 95/96, men den står godt plassert i boden da jeg aldri har hatt tålmodighet til å lære meg å bruke den. Jeg klarer/klarte å holde noen meter snøre i lufta, men det la seg alltid som en krusedull inntil land når det skulle strekkes ut på vannet... Nå er det 10 år siden jeg prøvde den sist, så kanskje det hadde vært artig å prøve seg litt igjen.

Men jeg er litt skeptisk til fluestang da jeg føler at begrenset kastelengde gjør at man skremmer fisken før man får lagt flua på vannet. Er dette ubegrunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begrensinga kommer mere an på hvor du skal fiske... på langstranda på floa har det ikke hensikt å bruke fluestang når det er lyst mennår det er mørkt kommer den nermere land.

På lavvann på spring går sjøen meget langt ned og da golder det med bare at parr meter dær...

Innover mot rombakken ligger marrabakken noen få meter fra land både på flo å fjæra så dær er det yppelig så lenge du finner en plass med mulighet for bakkast. Med krafverkan tar jo strømmen fluelina ut.

men i de fleste tilfeller av folk jeg har møtt som har ei fluestang som de ikke får til å bruke er fordi at de har et for lett snøre.

Ved å gå opp en halv til en hel snøreklasse er det lettere å "time" kastene. Jeg er ikke noe mester selv men klarer lett 25meter og jeg er på starten av 3 sesongen min.

Men vil påstå at det er ikke noe som er så morro som å kjøre fisk på ei fluestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.