Gå til innhold
Fiskersiden

Fisker nektet å flytte seg for Kongen


 Share

Recommended Posts

Dramatikken skjedde i Eira en halvtime etter at laksefisket startet natt til lørdag. Episoden har vært dysset ned av politiet på grunn av at de ikke ville ha oppstyr rundt kongens private besøk i lakseelva.

http://www.dagbladet.no/2013/06/05/nyheter/kongen/innenriks/kong_harald/27543665/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maybe they practice moving fishing there and the guy was not moving to the next point (bad etiquette)... either way that's not as bad as being an undemocratically elected head of state with a priveleged life, funded by the taxpayer, you'd have to be a real dick to be one of those.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde knugen kommet nedover, hadde jeg flyttet meg. Det er jeg ganske sikker på :)

he ,he jeg opplevde faktisk noe liknende i Sverige for mange år siden.Vi satt og koste oss ( festet) på en "krog" i Karlskrona da en seilerfestival som den gang het " Tall ships race" ble arrangert i byen.Plutselig kommer en meget bestemt kar frem til bordet , røsker med seg to stoler og går uten å si et ord. Der jeg kommer fra er slik oppførsel det samme som å by opp til "dans", men rett før det drar seg til roper en svensk "tjei" : Kungen kommer! Og riktig nok, selveste svenskeknugen skred inn i lokalet, bestilte en øl og satte seg på en av de før omtalte stolene. Det viste seg at den tause, men bestemte stoltyven var en av knugens livvakter og hadde den utakknemlige oppgaven å hele tiden sørge for at monarken ikke skulle bli sliten i beina. Hva skal man si, livet byr stadig på overraskelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Formann i elveeierlaget for Eira, Per Even Opsal, mener saken så langt kan gi et litt feilaktig inntrykk av det som skjedde.

-
Jeg synes det er dumt hvis folk får inntrykk av at kongen brautet seg
fram i elva. Det gjorde han ikke. Kongen var invitert gjest av kommunen i
samarbeid med Engelskhuset og Siramoen. På det vallet han og hans følge
befant seg, var det ingen andre som skulle fiske. Mannen som sto der og
fisket likevel, og måtte flytte seg for kongen, befant seg der ulovlig,
sier Opsal."

http://www.rbnett.no/nyheter/article7694297.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.