Gå til innhold
Fiskersiden

Malaysia/Indonesia/Singapore 2013


emilengø
 Share

Recommended Posts

Hei!

Den 28. juni drar jeg til i all hovedsak Malaysia.

Skal være der en måned å reise rundt, samt mest sannsynlig innom Indonesia. Singapore blir og besøkt, men regner med det er lite sportsfiskerelaterte opplevelser der. Skal uansett kun etter planen være der en eller to dager.

I Malaysia skal jeg besøke Penang, Malaccastredet, Langkawi og dra en tur opp i fjellet/jungelen.

Fiskestangen skal selvfølgelig være med. Tar med en Savagear Roadrunner 20-80g stang samt en snelle(ikke bestemt enda).

Er det noen som har informasjon om typer fiske der, eller har vært der?

Vi er åpent om de fleste typer fiske.

Mvh Emil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe erfaring derfra selv, men vil gjerne gi deg et godt råd;

Har du råd, eller om du maser nok på foreldrene dine, så bør du ta noen turer med dyktige guider. Mange nordmenn i utlandet velger å skulle gjøre ting selv og ender gjerne opp med noen små akvariefisker, mens de som tar seg råd til skikkelige guider kan få opplevelser for livet! Og sist , men ikke minst, finn ut mest mulig på forhånd og avtal gjerne guidet/e turer før du drar. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malaysia er veldig kjent for seilfisk, tror ikke det blir det.

Vi har snakket med en del selskaper som driver med guiding innen fiske. Så skal nok få til ett par slike turer. Det jeg har mest lyst til er å prøve etter mallearter og ikke minst snakehead i ferskvann.

Ellers har jeg lest at det er lov å fiske fritt i hele Malaysia med unntak av private dammer naturligvis, samt nasjonalparker.

Har sett på videoer osv.. så skal prøve å fiske litt alene og. Om det blir mislykket får jeg nå se, men skal ha et par guidede turer også.

Mullet, skater og litt diverse groupere i saltvann og små mallearter, karpearter og snakeheads skal visst ikke være så altfor vrient å få i følge dem jeg har kontaktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lykke til :)

Du må sende meg bilde hvis du får noe da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.