Gå til innhold
Fiskersiden

Lette karpe/suter vanne?


Henrik Jonsson
 Share

Recommended Posts

Hei,

Er litt ukjent med Norske karpe og sutervanne da jeg kommer fra Danmark men nå bor her i landet, så håper at noen her kan hjelpe med noen tips til hvor jeg kan finde noen?

Har søkt litt på nettet selvsakt, men er litt begrenset hva man kan finne der.

Ser i utgangspunktet etter et vann der det er mulig med underholdende duppfiske etter karpe eller suter? Er ikke ute etter storfisk, men hellere et sted der en kan oppleve morsomt fiske på noen timer med dupp og mais. Altså ikke noe vanskelig vann men et hyggevann:-) Har fiske karpe, suter og karuss i Danmark siden 1994 og praktiserer C&R og tar godt vare på fisken til den er sikkert tilbake i rette element. Er bare ute etter et sted der det går an å få stilt karpe/meite feberen:) Jeg forstår at folk ønsker å verne om sine vanne og holde kortene tæt til kroppen, så tar også gjerne mot tips på privat beskjed:-)

Mvh

Henrik

Ps. Kan jo evt bytte mot noen tips og gode vande i DK som jeg jo kjenner ut og inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er dessverre ikke så fristende å oppgi navn på vann. Det er ikke altfor mange vann, og frykter for at stedene blir befolket av fiskere som dreper fisken, og ødelegger gode plasser (selv om du sikkert ikke er en av de). Men........bruk litt tid på søk, for eksempel her på forumet, og du vil kunne finne flere gode plasser i den kategorien du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er dessverre ikke så fristende å oppgi navn på vann. Det er ikke altfor mange vann, og frykter for at stedene blir befolket av fiskere som dreper fisken, og ødelegger gode plasser (selv om du sikkert ikke er en av de). Men........bruk litt tid på søk, for eksempel her på forumet, og du vil kunne finne flere gode plasser i den kategorien du beskriver.

Hei,

Takk for tilbakemelding! Ja og forstår det godt.. er eller rettere var det samme i DK for 10 år siden.. var mange matfiskere, primært fra østeuropa som kunne tømme en sø iløpet av et sommerhalvår. Men nå har det blitt mer åpent, men storfisk vannene er fortsatt omgjerdet av hemmelighold. Og har full forståelse for det. Og dreier det seg om storfisk vann mener jeg til dels også det samme... at det må være en del av sjarmen, altså å finne vannet og knekke det. Men nå var det primært et sted der en kunne drive litt hyggefiske noen timer en kveld engang iblant, med mange småfisk/duppfiske størrelse:) Ikke storfisk:) Men takk for svaret! Skal søke litt mer intenst herinne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Hei Henrik, ble du noen gang klokete på dette? Jeg har bodd i Nederland halve livet og siden jeg kom tilbake til Norge har jeg måtte sette alt karpeutstyret som støvfangere i boden. Har ikke funnet en eneste karpefisker eller karpevann her på romerike så har måtte holde meg til karpefiske ved besøk av familie ig venner når jeg er i nederland. Her i norge blir det kun rovfiske for meg dessverre:(

Du kan evt kontakte meg på tnuis@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, tnuis skrev:

Hei Henrik, ble du noen gang klokete på dette? Jeg har bodd i Nederland halve livet og siden jeg kom tilbake til Norge har jeg måtte sette alt karpeutstyret som støvfangere i boden. Har ikke funnet en eneste karpefisker eller karpevann her på romerike så har måtte holde meg til karpefiske ved besøk av familie ig venner når jeg er i nederland. Her i norge blir det kun rovfiske for meg dessverre:(

Du kan evt kontakte meg på tnuis@hotmail.com

Tror du får mer gehør om du spør det samme , som du spør etter i flere tråder,  om du stiller spørsmål på denne tråden : Norske artsfiskere på fb . Mange karpefiskere i området du bor , og mange arter som er karpefisk https://www.facebook.com/groups/154728127922572/?fref=ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.