Gå til innhold
Fiskersiden

Helgetur på artsjakt..


Hotfix
 Share

Recommended Posts

Jeg og en kamerat har snakket om å ta en helgetur østover fra Arendal en helg for å prøve å ta flest mulige arter.

Vi ønsker fortrinnsvis å meite, men er ikke fremmede for å prøve andre metoder for å bedre sjansene våre til å oppnå målet.

Å ta flest mulig arter i løpet av en helg.

Eneste artene vi spesifikt ønsker er:

*Gjørs

*Brasme

*Vederbuk

*Stam

Derfor henvender vi oss nå til dere i håp om å få litt input på hvor vi kan fiske for å få disse fiskene, og kanskje litt inside info om agntype osv.

Vi tar gledelig imot tips om andre arter også, men hvis det er snakk om de mer vanlige artene hadde det vært flott om dette gjaldt vann/steder som har større eksemplarer av arten.

Dersom noen ønsker å hjelpe oss slik at vi kan begynne å få planlagt denne turen hadde vi vært evig takknemlige og vi har full forståelse hvis noen ønsker å benytte PM for å svare. Vi lover at lokasjoner og info holdes fortrolig om det er ønskelig.

På forhånd takk for hjelp

-Kurt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barndomsminner av å få treige vederbuker på små spinnere (nedre del av tista i halden), og brasma liker å slurpe i seg en diger feit meitemark gjerne en abnormt stor en, som man finner i kompostbingen (fått endel brasmer fra 0.5-3kg i ørjeelva på kjempemarkmetoden, fisket da bare et par meter fra elva på ca 1 m dyp). Det er vel 25 år siden jeg fisket disse. gjørs og stam har jeg ikke fått :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville absolutt vært av interresse om noen kunne dele noen tips mtp dvergmalle også...

For å være litt mer spesifik nå er det vel Østfold (glommavcassdraget) som er reisemålet, med muligens et stopp eller ti på veien... Turen blir anagelig i begynnelsen/midten av juli

Begge håper å fylle opp artslista med div sære ferskvannsfisker, så skrik ut om noen vet hva som biter i sommervarmen!

og mens vi er inne på sære ferskvannsarter; hvordan er det med lakefiske sånn midtsommers??

Vi kommer antagligvistil å ha en ally-kano med oss, så vi vil ha muligheten til å komme oss et lite stykke utpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan fortsatt trenge noen tips til plasser å fiske slik at vi kan ta flest mulig ferskvannsarter iløpet av helga vi reiser. Det blir som nevnt i midten/slutten av Juli.

For de som ønsker å hjelpe oss kan jeg selv stille på ett senere tidspunkt i Aust/vest agder området med de plassene jeg selv har og arter jeg vet om dersom du/dere har tenkt på en tur denne veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd på isfiske når det gjelder lake og brukt stort søkke og mark og bare dunk i botn til du kjenner napp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.