Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Haukeli/Vågslid


Mfiltvedt
 Share

Recommended Posts

Jeg liker at pumpa jobber ( lange turer er bare sunt) Dog går jeg i gjennmosnitt 8 km om dagen ;) ... Tok meg 1 liten tur til samme vannet : Ørret 1 , 7 ( mange rund om kg ) og røye ( pers) 4 , 3 . Kode : Tålmodighet , vind og kastewobler ( Hunter) Fiskene svømmer der ennå

Gratulerer med flott fisk. Spennende at det finnes så fin røye også i denne delen av landet. Røya har jo ofte rykte på seg for å fort bli småfallen i sør-norge. Vet du hvorfor den blir så stor og fin her? Hvordan er beliggenheten, over tregrensa? Dypt og isolert vann, eller del av vassdrag og vandringsmuligheter for fisken?

Lange turer er fint ja. Pumpa skal jobbe litt, og skjønner godt at du er forsiktig med å dele slike vann med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott fisk. Spennende at det finnes så fin røye også i denne delen av landet. Røya har jo ofte rykte på seg for å fort bli småfallen i sør-norge. Vet du hvorfor den blir så stor og fin her? Hvordan er beliggenheten, over tregrensa? Dypt og isolert vann, eller del av vassdrag og vandringsmuligheter for fisken?

Lange turer er fint ja. Pumpa skal jobbe litt, og skjønner godt at du er forsiktig med å dele slike vann med andre.

Perlevannet 2 vet om er en hemmelighet. Perlevannet 3 vet om er en... : Nyhet. Dog frykter jeg ikke sportsfiskere. Jeg frykter kun grunneiere som kommer med båt og grovmasketgarn... Det skjer dessverre alt for ofte på Haukeli, og det har jeg opplevd alt for ofte rundt om i landet. ...Derfor er jeg forsiktig.

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en ørret på 600g nå i helgen, mistet en på omtrent 1.5kg, noe som var surt, men blir mange flere turer så glemmer fort denne :thumbsup:

Ørreten var nydelig rød i kjøttet og smakte fortreffelig.


Observerte at vannet jeg fisket virket veldig dødt på dagtid, men i skumring/kveldstid var det mye vak og napp så tror det blir å finne andre vann i hvert fall på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 years later...
Den 20.6.2014 at 18.51, edguy skrev:

Kommer an på hva du mener med "området" da he he. I Vågslid er det definitivt ikke røye. Ikke i Haukeli (tidligere Haukeligrend) heller. Det er jo masse røye i Rauland,Møsvatn,Totak og de vannene der. Men ikke Vågslid ;) Men om du definerer OMRÅDET til å inbefatte de andre stedene jeg nevnte så har du selvsagt rett. Det er vel kansje også røye i Røldal? Har ikke fiska der noe særlig. Men jeg regner ikke det for å være i det såkalte området ha ha. Men presiserer bare at jeg KUN snakka om Vågslid og Haukeli når jeg sa det ikke var røye. Fiskeguiden for Vågslid som dekker rundt 70 vann sier det samme.Regner med det er korrekt ;) Men du må gjerne fortelle meg HVOR du har fått disse røyene dine da....

ER røye i Vågsli fikk ett par på 4-500gr.. Langs E-134 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.