Gå til innhold
Fiskersiden

"Drømmer" som blir til virkelighet.


pikewallis
 Share

Recommended Posts

PC14394.jpg "drømmene"

Jeg og felix hadde et mål i dag og det var å øke PB til Felix som var på 2 kg. Høres enkelt ut, men det er ikke alltid det går som man vil.
Men er man sterk nok i trua så pleier det å gå bra.
Vi bikke 2 kg med god margin. Den største for Felix ble 3700gr.

Selv om dette ikke skal handle om meg så vil jeg si et par ting som virkelig gjør at jeg liker hobbyen fiske. Jeg har de siste årene hatt gleden av å ha med meg yngre uerfaren eller bare uerfarne fiskere som virkelig ønsker å lære. David og Simon, Knut, frank, Daniel er noen eksempler. At jeg faktisk for lov til å være med på det er utrolig gøy. Og når man ser f.eks på David og Simon som nå tar den ene store gjedda etter den andre, Daniel som på egenhånd bikker ti, noe både frank og Knut etterhvert også vil gjøre så blir jeg rett og slett glad.
Og C&R er en selvfølge, det er ikke et ønske om å kakke fisken, de prøver så langt det lar seg gjøre å behandle den pent og få den fort ut igjen. Det ligger i sjela på de yngre.
Det lover godt for vår fremtid.

Det er alltid spennende å ha med seg helt nye fjes i båten, hvordan går vi i lag. Felix var et skoleeksempel på hvordan. Rolig, ikke noe stress og mas, det var faktisk jeg som lærte litt han han i dag på det område.
Nå skal det jo sies da at gutten er ingen nybegynner han har jo vært både på egne fisketurer og ikke minst guidet under vgtv's Lars og Lars.

PC14374.jpg Felix fant for plassen sin i båten.

PC14378.jpg kjører fisk.
PC14380.jpg Helt dau :-)
PC14382.jpg Men fisk er fisk.
PC14384.jpg Platypus
PC14385.jpg Ikke over 2 kg.
PC14386.jpg tok ansvar.

Så kom PB tatt på Hamar grunna. Vi dorget over der tre ganger og det smalt i samme retting hver gang. I medvind.
Stemningen i båten var svært bra og det ble noen highe five :-)

PC14388-001.jpg 3700gr og ny PB

PC14391.jpg jeeyyyy

Nå var det større fisk på gang, hvor stor får vi aldri vite, men ut i fra stangtopp bevegelser så var vi nok på 7+.
Noe vi var to ganger på turen. Begge forsvant dessverre.

PC14397.jpg stor fisk ???

PC14400.jpg 3500gr
PC14402.jpg C&R
PC14403.jpg flink gutt :-)

Været gjorde dessverre dagen litt kortere en planlagt. Det buldre og lynte såppas nære at vi valgte å ta opp rundt kl 1800.

Etter som vi fikk 10 gjedder tilsammen i dag, fem hver så har vi allerede avtale ny tur i morgen.
Vi har et par 7+ fisker vi må ta en prat med, så derfor må vi få gjort det i morgen.

Felix takk for en meget hyggelig tur, og det er ingen tvil om at med din tålmodighet og ro så blir det mange 10+ gjedder på deg i årene som kommer :-)) og andre arter hvis det nå ikke bare blir gjedde fremover ;-))

Sov godt så ses vi i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler redningsvest i båt.....

+ 10 . Alle dør jo før eller senere , men jo senere jo bedre...Man kan drukne i 1 badekar også , forresten, ikke bare langt fra land...

@ Erik : Som tidligere sjøredningsmann som har dratt en god del 10 talls lik fra vannet blir jeg skremt. Håper du tar det til deg :)

Edit : Kred for bidrag til rekrutering. Det er disse unger som er fremtiden...Men : Sikkerhet 1. !! Vi har ikke råd til å miste noen av disse :)

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.