Gå til innhold
Fiskersiden

Great White Sideparavan


rhcorni777
 Share

Recommended Posts

Lurer på hvordan denne skal brukes? Har kjøpt meg en:)

Har ikkje rigg ennå forresten

Slipp ut det antall meter snøre du vil at det skal være etter paravanen, åpne så hurtigsnapsen og tre snøret igjennom, lukk igjen snapsen og klips fast snøret i utløserklypa, slipp paravanen ned i vannet og slipp så ut mere snøre til paravanen kommer i den avstanden fra båten du ønsker.

Alt dette gjøres mens båten går forover i dorgefart..

Anbefaler også at du setter en stopper eller litt større svivel en meter eller to foran sluken, slik at paravanen ikke sklir helt ned på sluken når fisken tar og klypa løser ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha snøret gjennom sluklåsen og så låse den med Scotty klypa. Jeg bruker normalt 30m med snøre bak paravanen, jeg justerer så saken i bakkant på bøyen på klypa slik at klypa klemmer mest mulig. Så setter jeg snøret helt innerst i klypa. Grunnen til at jeg gjør dette er at jeg ikke liker å ha paravanen ned til agnet. Hvis den ikke løser ut kan jeg da fjerne paravanen når jeg har 30m snøre under kjøring av fisk og da fortsette kampen uten paravan på snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok nå fant eg ut kor eg sko ha den senen, så ikke at d gikk an å tre noe nedi den gummi greiene før, var så trangt ;P men utløser er det den som er bak der som det står great white limt på ehhmm,,, alt er lett når man kan det...:(



sluklås?



Her er skikkelig forklare til en 2 åring, beklager:P Tusen takk, veldig snilt av dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anbefaling til, skift ut den sluklåsen/snapsen som følger med paravanen med en som er rustfri, spesielt hvis du skal bruke paravanen i saltvann.

En større woblerhempe i rustfri er etter mitt skjønn mye bedre, både med tanke på slitasje på snøret og ikke minst i praktisk bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.