Gå til innhold
Fiskersiden

Langesund fiskefestival 2013


Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bestillte hytter i dag.

Fikk ikke tak i det jeg ville ha, så det blei to firemanns hytter på strandsletta camping. Haugaland havfiske 1 i en hytte og Haugaland havfiske 2 i nabohytta.

Neste år må vi være tidligere, så booker vi en halv campingplass og fyller opp med FS folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gratulerer Åsmund!

Er også imponert over 10M+ på 17., like sannsynlig som at Kenya vinner langrennsstafetten i Sotsji. :o

foreslår at calle slenger inn en lotto snarest

slettvar på første kast..... :startle:

og selvølgelig ble han trukket ut til å vinne Gullsnella :thumbsup:

Endret av bsalte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Drøyt gøy, skulle gjerne kunne smilt enda litt bredere. Smiler i alle fall fremdeles.

Drømmefestival med drømmefiske. Særlig dypvannsfisket i deg gikk bedre enn vi egentlig turte å håpe på.

Bare å takke Thore og Stig for at jeg får være med på laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Rage var på team storfisk. Ble en 20. Plass. Ikke værst etter 5 timer bortkastet på svarthå og blåkjeft uten resultat.

Veldig godt fornøyd etter min første festival.

Jeg blir med neste år også;)

Er om mulig mer fornøyd med vårens båtkjøpet enn noen gang.

Endret av Lars Holte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til åsmund ja, knallbra av dere andre også. Klubben vår hadde fire lag med, mitt lag kom på 34 plass. Ekstremt vær dag en, litt skuffende fiske dag to. Men festivalen var uansett en gøyal opplevelse, og vi kommer garantert tilbake neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en 19. plass på oss, forbedring plassmessig, men dårligere poengmessig, så tydeligvis mange fler enn oss om har slitt med værforhold. Dessuten kan man ikke forvente stort mer med kun 13 arter innmeldt. Vi manglet noen "lette", og har bomfisket en del, men fiske sild i blinde på 90m dyp, det fikk vi til! Det er like forbanna moro hvert år, og gleder meg allerede til neste år. Forhåpentligvis stiller vi da med bedre båt, så vi slipper å bruke så sykt mye tid på kjøring. Alternativet er å droppe dypet, men det er jo så spennende der ute. Spesielt spennende i år, med tordenvær rett over oss, og et helt vilt regnvær. Nesten rart det ikke slo ned i flere båter, når det lynte hvert 30. sekund, og alle kjørte rundt med karbonstengene rett til værs. :cold: Stor feit GRATTIS til Trutta Garmin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget mitt endte på 10.plass og vi er greit fornøyd med topp 10 :)

men også vi bommet på flere lette arter,og brukte altfor lang tid på noen!ingen bonusfisker,eller tilfeldige fangster.

som vanlig syntes jeg søndagsfisket skulle vært et par timer lenger :P

vi sees vel neste år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette va artig! Kjekt å treffe mange av dokker føkka folk igjen samt en del nye :D
For oss gikk d over all forventning lørdag og tynt på søndag. Været ligna lite sørlandsidyll^^ Var en bumpy ride i 7 knop og mange liter vann i båten, men fantastiske muligheter der nede med hauger av kule arter. Ble aldri mulighet til å komme utpå, så håpet om pers på blåkjeft og fjesing får eg forhåpentligvis muligheten til å prøve neste år.
Lenge siden eg har sett Calle så glad som når en kilospluss slettvar seilte inn i håven! <3
Ble en intensiv helg og dumt at 2/3 av oss ikke fikk med seg premieutdelingen og "Heat-Ledger-joker-smilet" til Oz, men en mørbanka Black Pearl måtte returneres tilbake til Trøndelagen, men fikk over telefon at det kommer et minne i posten fra festivalen for størst skrubbe. 10+

Lottotrekning var forøvrig NKML veldig gode på, med både gullsnelle og et Lowrance-lodd i bonus :thumbsup:

Gratulere igjen så mye te gutta i Trutta Garmin! Drøyt bra fiska i et vær som ikkje ligna grisen :D
Skjønner at denne festivalen er et høydepunkt for mange. Var rett å slett en høydar opplevelse når så mange flotte båter cruisa ut av sundet samla i barndoms-fiskedrømmen Langesund, etter lyden av signalhornet!
Ses neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år blir det AA , meg og SMS på lag med fulladet Kanic med utstyr og forfriskninger.

AA , SMS og båteier vet ikke dette enda :o).

Lag navn : Maet Awiad

Credz t broder og mannskap som klarte seg så bra i MS BP, 10+

Det var gode nyheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år blir det AA , meg og SMS på lag med fulladet Kanic med utstyr og forfriskninger.

AA , SMS og båteier vet ikke dette enda :o).

Lag navn : Maet Awiad

Credz t broder og mannskap som klarte seg så bra i MS BP, 10+

Vet det nå, ok. Jeg stiller med forfriskninger, boomblaster og boltrigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget mitt endte på 10.plass og vi er greit fornøyd med topp 10 :)

men også vi bommet på flere lette arter,og brukte altfor lang tid på noen!ingen bonusfisker,eller tilfeldige fangster.

som vanlig syntes jeg søndagsfisket skulle vært et par timer lenger :P

vi sees vel neste år også :)

Lov å spørre hvilke arter dere fikk, og hvilke enkle dere bommet på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å spørre hvilke arter dere fikk, og hvilke enkle dere bommet på?

jada :) vi fikk :

1 torsk (liten)

2 sei (liten)

3 hvitting (liten)

4 bergylt (liten)

5 blåstål (normal 360)

6 ulke (liten)

7 fløyfisk (micro)

8 øyepål (micro - )

9 blåkjeft (grei nok)

10 brungylt (godkjent 210)

11 sild (finfin 315)

12 fjesing (grei nok 350)

13 knurr (bra 440)

14 rødspette(knøtt)

15 sandflyndre (knøtt)

16 makrell (pir på halvkilon)

17 sypike ( skuffende 80g)

vi bommet på enkle arter som lange-brosme-svarthå-hyse-gapert-lusuer-lyr. fikk rett og slett ikke tid til å prøve alle siden vi rota 4 timer på dypet med å få nada. 4 timer uten fisk i båten var sjokkerende :D brukte fryktelig mye tid på fløy,og brungylt.

men allikevel er det bare så moro å være med på LFF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.