Gå til innhold
Fiskersiden

Langesund fiskefestival 2013


Recommended Posts

Neste år skal jeg ikke legge salg av hus til midt i festivalen, for dette hørtes moro ut. Søker herved hyre som lettmatros hos noen som har ledig plass

Oz: det hadde ikke gjort noe om du skrev en rapport/blogga om dine fiskeopplevelser under festivalen

Endret av beerbellybob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neste år skal jeg ikke legge salg av hus til midt i festivalen, for dette hørtes moro ut. Søker herved hyre som lettmatros hos noen som har ledig plass

Oz: det hadde ikke gjort noe om du skrev en rapport/blogga om dine fiskeopplevelser under festivalen

Kommer til å gjøre det. Mangelen på bilder (det blir ikke tid til slikt der ute) vil nok gjøre det hele temmelig kjedelig, men vi får se hva vi får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gjøre det. Mangelen på bilder (det blir ikke tid til slikt der ute) vil nok gjøre det hele temmelig kjedelig, men vi får se hva vi får til.

Synes en god penn ofte kompenserer for manglende bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt team (Team Spinax - Thomas Rødskjær, faren hans Øivind, og meg) endte i år på plass nr 16 - en plassering vi er svært fornøyd med når man ser tilbake på det mer eller mindre sinnsvake været som rammet denne helgen. Vi fisket målrettet etter de artene vi hadde en sjans til å nå, med båtens begrensning vs værforholdene, og fikk samlet en ok mengde poeng til tross for at fiskene ikke var av de største eksemplarene bestandig. Utrolig givende følelse å treffe på arter innen et visst tidsrom; nok en gang kommer det frem hvor mye bedre det er med lag istedenfor enkeltpersoner.

Årets innsats var absolutt en høydare for min del; dette blir bare mer og mer trivelig for hvert år. Ble kjent med nye folk, fikk litt tips og innspill fra erfarne fiskere og fikk gjort meg kjent med nytt utstyr til havfiske.

Neste år er målet å komme innenfor topp 10 på listen. Selv om det vil kreve mye og fokusert jobbing så må man sette seg som mål å rykke oppover hvert år. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med seieren! :)

Var litt av en festival i år, mtp vær og alt. Vi satt ny rekord på antall arter (18) endte opp på en fin 12 plass etter å ha ligget på 24 plass etter lørdag. Alt dette ved å være innadskjærs. Etter mange dårlige år begynner det endelig å ta seg opp, med mange nye gode plasser så gleder jeg meg allerede til prøvefiske og festival 2014. Eneste sure er at vi får en sjøørret og kolje på 34 cm, pluss at knurren var helt fraværende ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok prøve å rekrutere noen fiskere fra forumet neste år også for å fylle opp båten;) Er vel ikke veldig effektivt å være alene:P

Funker det i det hele tatt å være alene? Jeg skulle egentlig være med i år, men det ble ingenting pga. at jeg ikke hadde noen lag å være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det i det hele tatt å være alene? Jeg skulle egentlig være med i år, men det ble ingenting pga. at jeg ikke hadde noen lag å være med på.

Dét hadde du ikke behøvd å droppe, for det telles som et lag om du stiller alene i båten. Da er det viktig å kjenne til at du ikke har lov til å brått ha med deg en kompis eller to på tur - hverken første eller andre dag av konkurransen. Stiller du alene så er du alene hele laget. :)

Her et utdrag fra reglene, publisert på lsff.no:

Reglement publisert 2013

Regler for LSFF's konkurranse

1. Alle deltagere må være med i et lag. Er man alene i en båt, kan man delta som lag, men båten kan da kun ha en person ombord under hele konkurransen.

Endret av BanJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjørte dere 2-mannslag? (og 1-mannslag)

Vi meldte på 8 mann, endte opp med to båter.

Med fire mann i hver båt, hadde vi to alternativer: egen kaptein og tre fiskere eller to stk tomannslag i hver båt.

Da jeg ønsket å føre min egen båt, var det uaktuellt å ha passiv kaptein.

Det ene laget blei registrert med en fisker ja, det er nok på grunn av at det kun var den ene på laget som veide inn noe.

Neste år håper vi på tre båter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.