Gå til innhold
Fiskersiden

Orvis Helios 2


dcr
 Share

Recommended Posts

Har muligheten til å kjøpe en Orvis Helios 2 10fot #7 tip flex for en rundt 2500kr.

Bør jeg slå til? Fisker mest SØ I elv og sjø med flue, og kjøpte nylig en Guideline LpXe RS V2 #7 stang.

Det som gjør meg litt usikker er at den er 10 fot lang, er Ganske fersk innen fluefiske (startet I fjor) og lurer på om den kanskje er litt overkill da?

Ville jeg merket forskjell på disse stengene kastemessig? Fortsatt litt klønete på kast, og føler at guidelinestangen kneler litt når jeg har hele skyteklumpen + litt av skytelina ute når jeg kaster. Er tilbudet for godt til å ikke slå til?

Endret av dcr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudet er veldig godt. Ikke alle liker 10' stenger, jeg er en av dem. 10' er ganske vanlig i elv, mye mer uvanlig i sjøen. Hvis du har riktig matchet snøre så mistenker jeg at problemene dine med LPXe RS er relatert til teknikken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig der , Orvis Helios 2 til 2500 kr er godt tilbud ..10" er ikke overkill syns nå jeg .. startet selv med fluefisking med 15" , nå har 6 fluetsneger i forskjellige størrelser :P som abbor sa har nok endel med teknikken din gjøre , vært selv borti det der tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slow intermediate i coastal til stanga, ikke prøvd det skikkelig ennå. Har 4cast i flyt.

Men ja, mulig jeg blir eier av en helios stang. Faller den i smak for mitt fiske selger jeg RS2 stanga. Brukt 6 turer, nyinnkjøpt så kvittering med butikkgaranti følger med. Perfekt stand. Mye bør jeg kunne få for den? Klasse 7 9fot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør satse på å beholde LPXe RS stanga di. Ei 9' stang er helt klart å foretrekke ved sjøfiske når det blåser litt. LPXe RS V2 er ei svært lettkastet stang som også egener seg godt til nybegynnere, 10' stenger er litt mer for viderekommende.

4Cast bør fungere greit i flyt, men Coastal er tilgjengelig også i flyt, snøret er da orange med gråhvit klump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.